tor 30 mar 2017, 17:45#447726Vet inte om det är rätt forum men jag testar!
Har någon någon bra tips hur det effektivast söka ved i rätt mått?
Har några kontakter jag ska såga 30cm bitar och vill att det ska rulla på snabbt och smärtfritt.
Har ni några tips med snabbt man kan mäta och såga så kom med ett förslag.
Har själv mätt med såg bladet innan men känns i rygg med fel vridning när jag mäter.
Tack på förhand
Motorsåg och handhållet
Hugga ved tips
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tor 30 mar 2017, 18:08#447734Förmodar att du menar att kapa med motorsåg. Ta en bit ståltråd gör en ögla och skruva fast den under ena svärdsmuttern vinkla den rätt ut och klipp av vid 30 cm.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
tor 30 mar 2017, 18:48#447751Jag hittade en gång en glasfiberpinne med en magnetisk pinne som man satte på ena svärdsmuttern, har tyvärr inte sett någon annons fler gånger för den är jäkligt smidig. Ska se om jag hittar en bild.
Finns liknande på EBay, tror även skogma har någon variant men till helt annat pris.
Finns liknande på EBay, tror även skogma har någon variant men till helt annat pris.
Många sågar börjar det bli...
tor 30 mar 2017, 18:49#447753
Ja hittar du det igen så släng fram en länk:)
Tack!
johan eriksson skrev:Jag hittade en gång en glasfiberpinne med en magnetisk pinne som man satte på ena svärdsmuttern, har tyvärr inte sett någon annons fler gånger för den är jäkligt smidig. Ska se om jag hittar en bild.
Ja hittar du det igen så släng fram en länk:)
Tack!
TS
fre 31 mar 2017, 04:15#447812
Vill bara ha lite tips som jag har fått av några här som jag är tacksam för!
Behöver inte vara exakt 30cm men vill ha så det går snabbare att mäta och få ett bra flöde om man har några kunder och vill få det snabbt gjort.
Mvh
Simon.M skrev:Hör inte hit men jag kan undra varför det är så noga med exakt 30cm själv brukar jag höfta och ingen av mina kunder har klagat
Vill bara ha lite tips som jag har fått av några här som jag är tacksam för!
Behöver inte vara exakt 30cm men vill ha så det går snabbare att mäta och få ett bra flöde om man har några kunder och vill få det snabbt gjort.
Mvh
TS
mån 10 apr 2017, 22:51#449990Hej @Robin91
Fann den här på "Felleskjøpet" här idag och köpte den for ätt prova.
Den kommer från "Espegard", som levererar allt till vedproducentar här.
Om du inte får den där du bor så skicka mig en PM så fixar vi det, om
du är intresserad av det.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Fann den här på "Felleskjøpet" här idag och köpte den for ätt prova.
Den kommer från "Espegard", som levererar allt till vedproducentar här.
Om du inte får den där du bor så skicka mig en PM så fixar vi det, om
du är intresserad av det.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Jack of all trades, master of none!
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).