Motorsåg och handhållet

Pull starter för svårstartade motorer

18 inlägg 9787 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Pull starter för svårstartade motorer

Fredrik Reuter  
#300100 Har ni sett Pull Starter förr?
En smart lösning för trögstartade motorer med snörstart. Jag hittar inte mer information än det som finns på YouTube.

Jag hade gärna haft denna i somras med en Klippo som höll på att knäcka mig... :lol:

Finns det en tråd redan så skriv gärna här så låser jag denna och hänvisar.

Vad tycker ni?





   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Pull starter för svårstartade motorer

Ferguson system  
#300101 Den der var ikke dum. Ikke noe er så irriterende som å dra i en maskin som ikke vil starte. En annen løsning er å demontere snorstarten, å sette drillen rett på svinghjulet. Bare ut av nysgjerrighet, hvordan klippo har du? Det er vel ikke tilfeldigvis en av de unike 3-hjulingene?

Användarvisningsbild

Re: Pull starter för svårstartade motorer

Fredrik Reuter  
#300103 Ja, jag tycker också det verkar smart. Knäckt rygg, blodsmak och ilska är väl några saker den borde bota. Bara skratta åt skräpet och byt batteri i skruvdragaren och kör vidare om den trilskas ordentligt... :lol:

Ang Klippon, så nej, det är en vanlig. Faktiskt min mormors som jag skulle låna i somras när min gick sönder.

http://www.klippo.com/se/produkter/mulc ... cellent-s/

   TS
Avatar Fallback

Re: Pull starter för svårstartade motorer

Ferguson system  
#300122 Full gass med drillen, vil det ikke så skal det. Grunn til at jeg spør om klippo er at jeg har to stk. klippo 3-hjulinger. Det finnes ikke så mange av de i Norge, men regner med at det er en del i Sverige. Det er få som slår klippo på kvalitet. Skikkelig solide maskiner.

Användarvisningsbild

Re: Pull starter för svårstartade motorer

totte  
#300141 Ett alternativ är ju förstås att serva motorerna så de startar på högst två ryck. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Pull starter för svårstartade motorer

bgl  
#300150 Kan ju bli samma sak som att aktivera en startmotor på en redan startad motor! Inte säkert att startapparaten tål detta i längden.

Avatar Fallback

Re: Pull starter för svårstartade motorer

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#300169 Jag är lutar åt tottes linje. Behöver man en sån där har man redan förlorat. ;)

Användarvisningsbild

Re: Pull starter för svårstartade motorer

anersimyra  
#300170
Admin@skogsforum skrev:Har ni sett Pull Starter förr?
En smart lösning för trögstartade motorer med snörstart. Jag hittar inte mer information än det som finns på YouTube.

Jag hade gärna haft denna i somras med en Klippo som höll på att knäcka mig... :lol:

Finns det en tråd redan så skriv gärna här så låser jag denna och hänvisar.

Vad tycker ni?

Inget i världen klarar en grinig Klippo.. :x

Användarvisningsbild

Re: Pull starter för svårstartade motorer

totte  
#300179
bgl skrev:Kan ju bli samma sak som att aktivera en startmotor på en redan startad motor! Inte säkert att startapparaten tål detta i längden.


Håller med. När man normalt startar så drar man ut snöret tills man känner att starten hakar i och sen rycker man. Den här grunkan blir det ju pang på direkt och det är inte alla som klarar det. Vissa typer av startapparater tål inte heller just det som du säger, att aktiveras på en redan startad motor.

Nej, jag tror inte det är en bra idé det här, tycker Mangan slår huvudet på spiken:

Mangan skrev:Behöver man en sån där har man redan förlorat.

Användarvisningsbild

Re: Pull starter för svårstartade motorer

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#300250 Nu drog han den sur visserligen och det klipptes i klippet, men de två tre ryck man normalt drar på en såg är för mig inget problem.

Jag skulle visserligen uppskatta den ibland i vissa situationer i verkstan.
Men ser nog inte problemet lika stort som kostnaden.

Avatar Fallback

Re: Pull starter för svårstartade motorer

Blivande snickare  
#300254
totte skrev:Nej, jag tror inte det är en bra idé det här

Det behöver inte vara en bra idé för att en tokig amerikan (eller tydligen irländare :wink: ) ska försöka göra pengar på den! :wink:

Edit: Citeringsfel.
Senast redigerad av Blivande snickare sön 23 nov 2014, 19:46, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Pull starter för svårstartade motorer

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#300271 Irländare...

Avatar Fallback

Re: Pull starter för svårstartade motorer

Blivande snickare  
#300279 Okej, ursäkta. Hade inget ljud när jag aåg videon så jag hörde inte på dialekten :oops:

Användarvisningsbild

Re: Pull starter för svårstartade motorer

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#300281 Detta måste väl vara en jättebra produkt, för dom som inte har kraften att dra själva...

Avatar Fallback

Re: Pull starter för svårstartade motorer

Brickan  
#300312
Zixten skrev:Detta måste väl vara en jättebra produkt, för dom som inte har kraften att dra själva...
De maskiner jag har ska jobba åt mig. Inte jag åt dem. Dvs ser ut som en bra ide för mig. Uppfinnarn får väl slipa på konstruktionen lite så att era tekniska invändningar hanteras bättre.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).