Motorsåg och handhållet

Motorsåg reservdel saknas

8 inlägg 4284 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Motorsåg reservdel saknas

petersplaces  
#273057 Jag har en gammal Husqvarna motorsåg som fungerar toppen, en 234 från 1984. Jag lämnade in den pga ett litet problem och tyvärr bytte personen ut en del, se bild, mot en gammal som inte fungerar. Kan någon hjälpa mig att hitta en likadan?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Motorsåg reservdel saknas

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#273069 Var håller du till?

Detta är generator delen i tändsystemet.
De finns några olika och alla hör inte ihop så det gäller o kolla siffrorna o inte röra ihop det.

Avatar Fallback

Re: Motorsåg reservdel saknas

petersplaces  
#273085 Hej Mange
OK, jag kollar siffrorna. Jag finns i Marocko men min svagerska ska hit i borjan av april. Var kan jag fa tag pa den? Till vanster ar siffrorna lite suddiga men ser ut som 0110001 V6 och till höger M7/90 E0.02. Tacksam for hjalp - motorsagen har hangt med mig sen jag kopte den ny!

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsåg reservdel saknas

petersplaces  
#273299 Finns det någon som har en idé var jag ska börja leta? Jag vill inte gärna vara utan min Husqvarna och har en chans att få delen nerskickad nu i början av april, men om någon kan ge ett tips på var i europa jag kan leta, sa vore det toppen!! Peter

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsåg reservdel saknas

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#273377 Hare du tid o vänta så kom till UpJever i Tyskland där kan jag ta med en om jag har.

Alternativt lägga upp en förfrågan på sågsamlar forumet där det finns internationella samlare som kan ha vad du söker: http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... um.php?f=4

Avatar Fallback

Re: Motorsåg reservdel saknas

Hugin  
#273382 Föreslår "petersplaces" som hedersmedlem i Skogsforum!

Motivering: En av de få, som ser självklarheten i att packa det viktigaste inför utlandsresan /-vistelsen. MOTORSÅGEN!

En oslagbar kandidat!

Avatar Fallback

Re: Motorsåg reservdel saknas

petersplaces  
#273388 Haha, man tackar! Nu är det inte riktigt så kort vistelse eftersom jag flyttat till en oas i Sahara där det finns gott om palmträd som behöver fällas...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsåg reservdel saknas

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#273393 Om din svägerska Kan komma innom o hämta har jag nog tändning.

I annat fall så kolla nummer på den du fick bytt till och den du har brevid förgasaren.

Har den du bytt till inte samma nummer finns det risk de inte hör ihop.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).