tis 24 sep 2013, 18:55#238044Ganska lättstartad. Går ca 4 sek på tomgången sen dör den tvärt. Startar direkt efter för att dö efter samma tid igen. Stiftet är blött när man tittar på det direkt efter den lagt av. Förgasarn har inga justerskruvar, såg inget fel när jag skruva isär den heller. Jag misstänker tändningsfel. Samma symtom med annat stift. Ingen skillnad med choke eller primerpump heller.
Motorsåg och handhållet
Tanaka häcksax går bara ett par sekunder
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

ons 25 sep 2013, 13:36#238102Jag har haft samma problem fast med en kolibri, på den finns det en justerskruv fast dom har slipat den rund för att man inte ska kunna röra den.
Jag slipade ett spår för skruvmejseln och nu kan jag få den att fungera.
Jag slipade ett spår för skruvmejseln och nu kan jag få den att fungera.
ons 25 sep 2013, 14:14#238105Det brukar oftast sitta en skruv bredvid där gasreglaget går in i förgasaren.
Försök att skruva på den de brukar kunna ändra sig av vibrationerna från motorn .
Försök att skruva på den de brukar kunna ändra sig av vibrationerna från motorn .
Hugger ved med jonsered CS 2253 WH och har kompissens CS 2245 S som reservsåg. Kapar veden med en japa 320 med Dubbelklyv . Traktor Ih 1255
ons 25 sep 2013, 15:19#238108Oki då skulle jag försöka reklamera skiten om den är inköpt någonstans där det går !
Hugger ved med jonsered CS 2253 WH och har kompissens CS 2245 S som reservsåg. Kapar veden med en japa 320 med Dubbelklyv . Traktor Ih 1255
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).