Motorsåg och handhållet

Hammare ett handhållet redskap :)

35 inlägg 16436 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hammare ett handhållet redskap :)

swe#kipp  
#108023 XL har jag på min hultafors hammare, jag har strolek 11 jag med (inte lika lång som dig dock fattas nån cm för det :) ) jag har testat en hultafors med L handtag och jag greppade runt den så fingertopparna/naglarna tog i handflatan och det var inte så skönt efter en heldags spikande ,, kan vara nått att tänka på kanske annars är det väl en smaksak antar jag :)

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Hammare ett handhållet redskap :)

Naders  
#108028 Har själv en sådan och kan enbart ge den ett betyg: :-bd
Vid valet av skaft tycker jag att XL skulle nog passa bäst.
Risken om skaftet är för smalt blir att man kan få kramp i handen efter en längre tids hamrande.

Användarvisningsbild

Re: Hammare ett handhållet redskap :)

Torparn79  
#108037 jag köpte en sån här på Jula, dom hade någon kampanj på dom tidigare i år..
riktigt trevlig hammare faktiskt..
Bild

http://www.jula.se/snickarhammare-16-oz-135383

Avatar Fallback

Re: Hammare ett handhållet redskap :)

amcore  
#108040 själv har jag 3 olika hammare.. en Hultafors TC16, en Vaughan little pro för små jobb och en Vaughan ti tech titanium ,, den sistnämnda är stor så man kan tro man ska slå ihjäl grisar med den.. sen va den INTE billig :shock:


Bild

Användarvisningsbild

Re: Hammare ett handhållet redskap :)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#108161
swe#kipp skrev:XL har jag på min hultafors hammare, jag har strolek 11 jag med (inte lika lång som dig dock fattas nån cm för det :) ) jag har testat en hultafors med L handtag och jag greppade runt den så fingertopparna/naglarna tog i handflatan och det var inte så skönt efter en heldags spikande ,, kan vara nått att tänka på kanske annars är det väl en smaksak antar jag :)


Naders skrev:Har själv en sådan och kan enbart ge den ett betyg: :-bd
Vid valet av skaft tycker jag att XL skulle nog passa bäst.
Risken om skaftet är för smalt blir att man kan få kramp i handen efter en längre tids hamrande.


Bra, då slår jag till på XL-varianten av både 16oz och 20 oz!
/Niklas

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).