Hatar telefon försäljare
Motorsåg och handhållet
Dricka i värmen
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in fre 24 maj 2013, 06:21#226511Är det nån som har ett bra tips på vad ni dricker när ni hugger i värmen
TS

fre 24 maj 2013, 07:37#226519Om jag nu ska hugga i värmen (vilket jag försöker undvika i största möjliga mån) så brukar jag fylla en saftdunk (2,5liter ca) och lägga den i frysen kvällen innan.
När det sedan skall skogas tar du och lägger den i solen så den tinar och du har iskallt vatten hela dagen
Men drick varsamt för magen kan få en chock av det kalla vattnet.
Hände mej en gång, trodde aldrig jag skulle resa mej igen.....
När det sedan skall skogas tar du och lägger den i solen så den tinar och du har iskallt vatten hela dagen
Men drick varsamt för magen kan få en chock av det kalla vattnet.
Hände mej en gång, trodde aldrig jag skulle resa mej igen.....
Den siste på Jorden som svälter ihjäl är skogsägaren
Stolt ägare till en Belarus 920 Syncro, Patu 9T med 203T, Niab 5-15B,Hsqv 550XPG TrioBrake, Hsqv 346XPG New Edition TrioBrake, Hsqv 339XPx2, Stihl FS460C-MK, Hsqv 250RX, Husq 242XP och en Dolmar;)
Stolt ägare till en Belarus 920 Syncro, Patu 9T med 203T, Niab 5-15B,Hsqv 550XPG TrioBrake, Hsqv 346XPG New Edition TrioBrake, Hsqv 339XPx2, Stihl FS460C-MK, Hsqv 250RX, Husq 242XP och en Dolmar;)
fre 24 maj 2013, 07:45#226521Några halvliters läskflaskor med vatten i frysen håller resten av vattenflaskorna
och mackorna kalla hela dagen plus att man kan dricka ur dem efterhand.
och mackorna kalla hela dagen plus att man kan dricka ur dem efterhand.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
fre 24 maj 2013, 08:19#226525Jag brukar dricka samma som när jag tävlar om jag hugger när det är varmt...
Sportdryck blandat med blåbärssoppa... Risken med att bara dricka vatten är att man inte får i sig tillräckligt med salter...
Sportdryck blandat med blåbärssoppa... Risken med att bara dricka vatten är att man inte får i sig tillräckligt med salter...
fre 24 maj 2013, 09:41#226531
Tänkte också på det, jag brukar använda sportdryck eller Resorb när det ska svettas mycket. Kan väl vara lite placebo-effekt inblandat men min upplevelse är att värmen inte frestar på lika mycket med Resorb i ena flaskan.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=108311
T Landström skrev:Risken med att bara dricka vatten är att man inte får i sig tillräckligt med salter...
Tänkte också på det, jag brukar använda sportdryck eller Resorb när det ska svettas mycket. Kan väl vara lite placebo-effekt inblandat men min upplevelse är att värmen inte frestar på lika mycket med Resorb i ena flaskan.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=108311
fre 24 maj 2013, 11:31#226535Förra året drack jag massor med Troca, men blev så jäkla slemmig i halsen så nästan fick spy-hosta. I år fyller jag den tomma trocaflaskan med lättdryck, en förpackning koncentrat till 1,5 liter, svarta vinbär bäst.
Många säger vatten, men dels så är inte mitt vatten helt gott, men jag vill ha någon form av sockerkick. Lättdryck är förresten inte så lätt som man kan tro.
Troca = 9,6 g socker per 100g
Kiviks lättdryck (spädd till en liter) = 7,5% tillsatt socker + en gnutta från vinbär.
Många säger vatten, men dels så är inte mitt vatten helt gott, men jag vill ha någon form av sockerkick. Lättdryck är förresten inte så lätt som man kan tro.
Troca = 9,6 g socker per 100g
Kiviks lättdryck (spädd till en liter) = 7,5% tillsatt socker + en gnutta från vinbär.
fre 24 maj 2013, 14:06#226543Tycker att det är besvärligt att dricka iskallt vatten, går enklare med ljummet vatten samt trycka i sig lite salta jordnötter eller något annat "onyttigt"... Om det saknas vilket det sällan gör så brukar man även ha hårdbröd å en kaviartub liggandes i bilen, finns mycket salt där..
Skogsvårdsentreprenör i norr
fre 24 maj 2013, 14:10#226545Vatten, svalt inte kallt.
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
fre 24 maj 2013, 14:24#226547
Är kanske inte är det bästa att dricka om man svettats som en gris...men det är nog det godaste...
lfq skrev:Vatten, massor och sen en kall öl till maten.
Är kanske inte är det bästa att dricka om man svettats som en gris...men det är nog det godaste...
fre 24 maj 2013, 14:53#226552Eller så sätter man sig ned och dricker några öl, efter en stund är jobbet inte så viktigt!
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).