Motorsåg och handhållet

Dricka i värmen

46 inlägg 22065 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dricka i värmen

Rotröta  
#226511 Är det nån som har ett bra tips på vad ni dricker när ni hugger i värmen



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Dricka i värmen

strombom2  
#226513 vatten ?

Användarvisningsbild

Re: Dricka i värmen

rokon  
#226514 lingondricka

Avatar Fallback

Re: Dricka i värmen

Naders  
#226519 Om jag nu ska hugga i värmen (vilket jag försöker undvika i största möjliga mån) så brukar jag fylla en saftdunk (2,5liter ca) och lägga den i frysen kvällen innan.
När det sedan skall skogas tar du och lägger den i solen så den tinar och du har iskallt vatten hela dagen :wink:
Men drick varsamt för magen kan få en chock av det kalla vattnet.
Hände mej en gång, trodde aldrig jag skulle resa mej igen.....

Användarvisningsbild

Re: Dricka i värmen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#226521 Några halvliters läskflaskor med vatten i frysen håller resten av vattenflaskorna
och mackorna kalla hela dagen plus att man kan dricka ur dem efterhand.

Användarvisningsbild

Re: Dricka i värmen

T Landström  
#226525 Jag brukar dricka samma som när jag tävlar om jag hugger när det är varmt...
Sportdryck blandat med blåbärssoppa... Risken med att bara dricka vatten är att man inte får i sig tillräckligt med salter...

Avatar Fallback

Re: Dricka i värmen

åberg  
#226531
T Landström skrev:Risken med att bara dricka vatten är att man inte får i sig tillräckligt med salter...

Tänkte också på det, jag brukar använda sportdryck eller Resorb när det ska svettas mycket. Kan väl vara lite placebo-effekt inblandat men min upplevelse är att värmen inte frestar på lika mycket med Resorb i ena flaskan.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=108311

Avatar Fallback

Re: Dricka i värmen

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#226535 Förra året drack jag massor med Troca, men blev så jäkla slemmig i halsen så nästan fick spy-hosta. I år fyller jag den tomma trocaflaskan med lättdryck, en förpackning koncentrat till 1,5 liter, svarta vinbär bäst.
Många säger vatten, men dels så är inte mitt vatten helt gott, men jag vill ha någon form av sockerkick. Lättdryck är förresten inte så lätt som man kan tro.
Troca = 9,6 g socker per 100g
Kiviks lättdryck (spädd till en liter) = 7,5% tillsatt socker + en gnutta från vinbär.

Användarvisningsbild

Re: Dricka i värmen

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#226543 Tycker att det är besvärligt att dricka iskallt vatten, går enklare med ljummet vatten samt trycka i sig lite salta jordnötter eller något annat "onyttigt"... Om det saknas vilket det sällan gör så brukar man även ha hårdbröd å en kaviartub liggandes i bilen, finns mycket salt där..

Användarvisningsbild

Re: Dricka i värmen

machonisti  
#226545 Vatten, svalt inte kallt.

Avatar Fallback

Re: Dricka i värmen

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#226546 Vatten, massor och sen en kall öl till maten.

Användarvisningsbild

Re: Dricka i värmen

T Landström  
#226547
lfq skrev:Vatten, massor och sen en kall öl till maten.


Är kanske inte är det bästa att dricka om man svettats som en gris...men det är nog det godaste... ;)

Avatar Fallback

Re: Dricka i värmen

jmatsson  
#226551 Hemmagjord vinbärssaft.

Användarvisningsbild

Re: Dricka i värmen

machonisti  
#226552 Eller så sätter man sig ned och dricker några öl, efter en stund är jobbet inte så viktigt!

Avatar Fallback

Re: Dricka i värmen

jmatsson  
#226554
machonisti skrev:Eller så sätter man sig ned och dricker några öl, efter en stund är jobbet inte så viktigt!


:-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).