Motorsåg och handhållet

Justera tändning på partner r22

3 inlägg 3644 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Justera tändning på partner r22

hempe  
#170982 Hej,
Jag har en gammal partner R22 som fungerar bra men den tänder lite tidigt. När jag startar den så "rycker" den tillbaka lite.

Jag misstänker att den är lite förtänd och att jag justerar det med att flytta lite på tändmodulen i förhållande till svänghjulet.

Finns det några bra tips på hur den ska justeras eller vad som är standardläge eller motsvarande. Vad ska avståndet normalt vara mellan svänghjul och tändmodulen normalt?

Tacksam för hjälp och tips!

Hälsningar
Henrik



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Justera tändning på partner r22

totte  
#171123 Det finns nog inte mycket att göra åt tändjusteringen på den. Är nog bara så att dom har en liten tendens att baktända om man inte får tillräckligt bra fjutt när man rycker i snöret. Den lilla skjutmån som finns i infästningen av spolen är väl närmast försumbar.

Avståndet mellan polerna och svänghjulet skall vara 0,3 mm.

Användarvisningsbild

Re: Justera tändning på partner r22

viktor meck  
#172279 gör såhär när du ska starta. dra i snöret tills det blir motstånd (kompläge) släpp sedan in snöret igen och dra sedan ett kraftigt och snärt drag. brukar funka

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).