Motorsåg och handhållet

Husqvarna 346XP går kasst

16 inlägg 12776 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 346XP går kasst

dreamtool  
#121438 hej,
jag har en Husqvarna 346xp - 01, och problemet är att den inte går nått bra, ibland...

vissa dagar är den helt omöjlig att använda, den är precis som när det e slut på bensin i tanken och den varvar upp. munstyckena är utskruvade långt, men det verkar varken göra till eller från.

sen efter ett tag kan den bli helt perfekt och "fyrtakta"...

det som är åtgärdat pga detta fel är
bytt bränslefilter
bytta membran
rengjordt luftfilter och förgasarrum
nytt tändstift
en helt komplett ny förgasare
genomblåst bensinslang

men problemet kvarstår?
är det någon som haft något liknande?

//tack på förhand



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346XP går kasst

skogsarbetaren  
#121444 Hade sån symtom på en såg med förgasarvärmning,kopplade bort det och sågen gick bra.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346XP går kasst

dreamtool  
#121445 förgasarvärmning, menar du den plastluckan i kåpan som man kan öppna mellan cylidern och förgasaren? eller är det nått tillval som man kan välja?

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346XP går kasst

skogsarbetaren  
#121449 Nej det var eluppvärmning.Det kanske inte finns på 346 ,jag är inte så hemma på modellerna numera.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346XP går kasst

dreamtool  
#121452 ahh, okej, neej det finns iaf inte på min 346 =/

men tack iaf

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346XP går kasst

Kjell S  
#121454 Hade en med något avbränd tändkabel el. om det var från spolen..?
Bytte - funka!
Liknande lite diffusa problem.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346XP går kasst

totte  
#121486 Kolla tankluftningen och byt bensinslangen innan du börjar rota i nåt annat. Om det nu inte är tändkabeln som Kjell säger.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346XP går kasst

Ile62  
#121506 Om bensinslangen är hel, kan orsaken också vara impulsförmedlingen från cylindern till förgasaren. Här är adressen till manualen, där impulsförmedlingens delar syns på sidan 36. Slangen måste vara hel och anslutningarna täta. Symptomen passar bättre på bensinsvårigheter än på tändfelet.


http://www.gardening-tools-direct.co.uk ... 147-26.pdf

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346XP går kasst

swe#kipp  
#121514 Det finns förgasarvärme på vissa xpg modeller men tror inte dom är så jätte vanliga här i Sverige men det är lätt att kolla om du har en sån, titta om det går kablar till förgasaren så vet du :)

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346XP går kasst

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121579 Eller så står det väl på såget carbreator heating. Kanske inte står det på en 01 dock.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346XP går kasst

nösse  
#121618 Kolla bensinslangen. min såg var så som du beskriver och precis vid genomförningen till tanken så var slangen rutten

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346XP går kasst

dreamtool  
#121737 okej, får väll ta och kolla upp slangen även om jag tyckte den såg helt ok ut, vet att den har läckt bensin förut men inte tänkt så mkt på det ... börjar me de, det verkar enklast så..

annars så får jag väll koll upp det med tändkabeln och impulsförmedlingen om inte de hjälper...
riktigt bra länk till impulsförmedlingen!

hoppas den går nu till helgen då!

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346XP går kasst

tistel1  
#122212 Börja med att byta bränsleslangen, ett vanligt fel, brukar va sprickor mellan tank och förgasare.
Impulsslangen och gummit mellan förgasare och cylinder kan det va.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346XP går kasst

Kjell S  
#122229 Det räcker med en minimal spricka i slangen för att det ska gå ojämnt..
Ett bra sätt att testa soppa / luft tjuvar är att spreja startgas - förändringar i varv - kolla packningar / ledningar.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346XP går kasst

dreamtool  
#122328 bränseslangen ser i alla fall helt okej ut, ser ut som om den fortfarande e ny, böjlig och inte en spricka så långt jag kan se...

förtillfället går den helt okej faktiskt, men känns som om den kan kan börja tjura när som hällst igen.

blir till att kolla upp packningar, tätningar och impulsförmedlingen du tror jag :wink: dock så kan de ta ett tag :P känns dumt att börja plocka sönder den nu när den nästan går helt perfekt...

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).