sön 06 nov 2022, 19:33#778142Niking skrev:Tja, Hema! Du verkar väldigt otursförföljd med dina batterier, vare sig det är Husqvarnas batterier eller Blå Bosch-batterier. Säker på att det inte är något handhavandefel trots allt?
/Niklas
På husqvarnas ryggbatteri så är det en cell som lagt av. (Drev en grästrimmer)
På min BlåBosch är det mina två nyaste (ProCORE, med större celler 26650, istf 18650?), drev en batteridriven vinkelslip. Mina äldre funkar fint, men de nya de har sagt hej då. Ena tar inte laddning och det andra tar slut väldigt fort.
Vet att en vinkelslip drar mycket ström, men men.. De nyare köptes på sista tillfället att köpa från UK på black Friday, innan Brexit. Kanske var kinakopior? (Då de var så mycket billigare än originalpris och att de låg i ofärgade kartonger?)
Jag har inte batterierna ute, när det är regn och laddaren och batterierna, laddas/förvaras inomhus.
Men är det inte lite konstigt att Husqvarna bara har 2år/(1år företag) garanti, när Cramer kan erbjuda upp till 10år?
Om hypotetiskt Husqvarna har byggt in funktion som föråldrar batterierna, så skulle det kunna förklara den korta garantitiden.
https://cramertools.com/se/sv scrolla ned lite.
//Henke månskensskogsbonde