Motorsåg och handhållet

Membran Husqvarna 550XPG

55 inlägg 3134 visningar 8 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Re: Membran Husqvarna 550XPG

anersimyra  
Odalbonden skrev:Mindre roligt då man fick syn på det här.Jaja,får se hur fort sprickan utvidgas då man börjar hårdköra.Än så länge inga konstiga symptom.

Att det är en såg vi ser är väl klart..🙂 men vilken del på sågen går jag bet på..🤔😀

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Odalbonden  
anersimyra skrev:
Odalbonden skrev:Mindre roligt då man fick syn på det här.Jaja,får se hur fort sprickan utvidgas då man börjar hårdköra.Än så länge inga konstiga symptom.

Att det är en såg vi ser är väl klart..🙂 men vilken del på sågen går jag bet på..🤔😀

Mellan startapparat och toppkåpa. Metall Epoxy är värt ett försök till lagning 👍

Användarvisningsbild

Bax  
Odalbonden skrev:…. I o f s kan den ytterst lilla tvekan då man nuddar gasen vara ett annat simpelt quick fix 🙂

Fick du bort den lilla tvekan?

Användarvisningsbild

Odalbonden  
Bax skrev:
Odalbonden skrev:…. I o f s kan den ytterst lilla tvekan då man nuddar gasen vara ett annat simpelt quick fix 🙂

Fick du bort den lilla tvekan?

Ja! Det försvann i o m nytt membran/nålventil.Viktigt! Den lilla armen eller vad man kallar det,som hakar i nålen.Där skiljer det nämligen om den ska vara i plan,vilket den ska vara på AT1 förgasaren.Men INTE på de senare AT7,AT12! Hade först provat med en sådan arm från en AT12.Var inte ens nära sågen skulle starta! Allt står i 550 xp workshop manual.Så jag fick reda på det.

Användarvisningsbild

Bax  
#912837Tack för info.
Den där tvekan är förbannat irriterande, och det blir värre när det är kallt ute.

Användarvisningsbild

Odalbonden  
#912948Metal Epoxy höll inte.Väldigt tunnt gods.Är ju bultat så håller väl i hop ändå får man hoppas.Bara det inte rör sig så det tar i svänghjulet 🥺 inte mycket spelrum.Jaja nytt filter/sinterbrons/oljetankvent +att det nu oljar där det ska olja på svärdet/kedjan.

Användarvisningsbild

Williamm  
Odalbonden skrev:Metal Epoxy höll inte.Väldigt tunnt gods.Är ju bultat så håller väl i hop ändå får man hoppas.Bara det inte rör sig så det tar i svänghjulet 🥺 inte mycket spelrum.Jaja nytt filter/sinterbrons/oljetankvent +att det nu oljar där det ska olja på svärdet/kedjan.

En spricka där bör inte ställa till med några större problem.

maltex  
#912950Fila v-fog armera med aluminiumnät (sånt som man "kan laga" rosthål med). Gjort så med en 545 funkat fint över 5år nu,använd hyfsat mycket och ofta. Körde med vanlig epoxi köpt på det blåa varuhuset.

Användarvisningsbild

Odalbonden  
Williamm skrev:
Odalbonden skrev:Metal Epoxy höll inte.Väldigt tunnt gods.Är ju bultat så håller väl i hop ändå får man hoppas.Bara det inte rör sig så det tar i svänghjulet 🥺 inte mycket spelrum.Jaja nytt filter/sinterbrons/oljetankvent +att det nu oljar där det ska olja på svärdet/kedjan.

En spricka där bör inte ställa till med några större problem.
Nä.Tänker att bultarna håller ihop det tillräckligt 👍

rex  
#913001heisann!! jeg har en sthil som det spruter bensin i tur ved kjøring, det er en 023 den oppfører seg slik som husqvarna din og umulig og justere har bestillt deler til den. bytt eller lån deg en forgasser da ute lukker du alt annet!!!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).