Motorsåg och handhållet

Känt fel stoppknappen Husqvarnas sågar.

102 inlägg 10340 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Känt fel stoppknappen Husqvarnas sågar.

anersimyra  
#834118 I övrigt är det svårt fascinerande hur en fråga kring eventuellt kända fel hos en komponent kan locka fram dumhuvudet så till den milda grad som vi här fått ta del av..🤯🤣🤣🤣

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

anersimyra  
1709273214_img_5613.jpeg
För er som missade knäppgöken som av någon outgrundlig anledning gick i taket över frågan om ett eventuellt känt fel på Husqvarnas återfjädrande stoppknapp. Frågan gnager uppenbarligen så till den milda grad att han nu valt att fortsätta att jiddra genom personliga meddelanden.🤣🤣🤣

TS
Användarvisningsbild

Vante  
#834929 Det fenomenet ser man alldagliga på medier med rubriker som folket svarar på de läser bara rubriken inte innehållet sedan är väldigt många som säger upp prenumerationen och bara läser gratis rubriker vilket blir flödes ytliga nyheter.

Roffe  
anersimyra skrev:
1709273214_img_5613.jpeg
För er som missade knäppgöken som av någon outgrundlig anledning gick i taket över frågan om ett eventuellt känt fel på Husqvarnas återfjädrande stoppknapp. Frågan gnager uppenbarligen så till den milda grad att han nu valt att fortsätta att jiddra genom personliga meddelanden.🤣🤣🤣

Du är onekligen en väldigt speciell individ. Gick i taket? LMFAO. Du är den enda som har gått i taket och kommit med personliga påhopp. Nice try gubbe. 🤣

Användarvisningsbild

anersimyra  
1709751504_img_5633.jpeg
Roffe skrev:
anersimyra skrev:
$matches[2]

Du är onekligen en väldigt speciell individ. Gick i taket? LMFAO. Du är den enda som har gått i taket och kommit med personliga påhopp. Nice try gubbe. 🤣

Ett tips i all välmening är att inte slarva med medicinen..🙂

TS
Användarvisningsbild

hva555  
#835780 Hur går det med sågen om det fortfarande är intressant?

jl  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Roffe skrev:

För en som inte är så invigd i förkortningar, vad menas med LMFAO.

Edit:
Du behöver inte svara jag hittade det när jag googlade. Hade bara skrivit fel första gången jag provade, LNFAO och fick då detta svar. lnfao = laughing niggers fuck ass open och förstod inte redigt inne börden av detta i inlägget. Med innebörden för LMFAO blev det mer begripligt.

Användarvisningsbild

anersimyra  
hva555 skrev:Hur går det med sågen om det fortfarande är intressant?

Efter byte av tändmodul så startar den snällt men tvärdör vid gaspådrag eller efter en kort tids tomgångskörning. Felsökning efter luftläckor pågår men allt verkar vara tätt. Det ska inte behövas att uppdatera sågen efter byte av tändmodul men det skulle inte förvåna om det är detta som krävs..🤬
Senast redigerad av anersimyra tor 07 mar 2024, 18:20, redigerad totalt 2 gånger.

TS
Användarvisningsbild

HannuRöj  
#835843 Var det nu inte så att tändmodulen säljs oprogrammerad?
Motorn går som den går nu utan att AT gör något.. 🤔

Användarvisningsbild

anersimyra  
HannuRöj skrev:Var det nu inte så att tändmodulen säljs oprogrammerad?

Jag pratade med en husqvarnamekaniker som sa att det enda som kräver uppdatering är när man monterar ny förgasare.

TS
Användarvisningsbild

HannuRöj  
anersimyra skrev:

Jag pratade med en husqvarnamekaniker som sa att det enda som kräver uppdatering är när man monterar ny förgasare.

Aha, jo nu borde den alltså galibrera sig själv, bara att köra och hård.. 🤯/ 🤬
Någon på forumet hade samma dilemma. Men vem och när det minns jag tyvärr inte.

Användarvisningsbild

hva555  
#835898 Tändmodulen har fast program men det kan komma förbättringar, numret på den ändras då. När man programmerar förgasaren anger man vilken tändmodul man har så det är nog inte uteslutet att man ska kolla mjukvaran. Nu bör ju din mek känna till om din såg behöver det så då är det nog ok.

Tor R  
anersimyra skrev:

Japp, mjukvaran finns i förgasaren, matchad till spolen, siffran på spolen räcker.

Användarvisningsbild

anersimyra  
hva555 skrev:Tändmodulen har fast program men det kan komma förbättringar, numret på den ändras då. När man programmerar förgasaren anger man vilken tändmodul man har så det är nog inte uteslutet att man ska kolla mjukvaran. Nu bör ju din mek känna till om din såg behöver det så då är det nog ok.

Nu har jag talat direkt med en pensionerad vän som har varit just husqvarnamekaniker i nära femtio år..🙂 har tändmodulen samma reservdelsnummer som den trasiga så behövs ingen uppdatering. Den jag köpte (walbro) kostade dock enbart 500:- kronor och kan möjligen därför vara en äldre modul vilket innebär att sågen måste lämnas in för uppdatering..🤬 är så fallet så plockar jag ner sågen i bitar och säljer dessa som reservdelar..🤑🤑🤑

TS
Användarvisningsbild

hva555  
#835954 ta en bild på modulen med beteckningar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).