En halvbra plan beslutsamt genomförd idag är bättre än en perfekt imorgon.
Motorsåg och handhållet
Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd
tis 30 okt 2018, 06:45#530912Har inte gjort någon service på min 550 ännu. Detta är tredje säsongen men... jag har börjat märka av en avvikelse då det ibland trots att sågen är varm dippar lite, den svarar inte direkt på gasen utan brölar till lite, knappt märkbart det är så kort stund och bara någon gång ibland men det har inte varit förut. Kanske bäst att ta att köra en rengöring snart

tis 30 okt 2018, 11:08#530948Vevhuset läcker på min såg ! Skrot ! Men ett stort tack till min återförsäljare å Husqvarna då jag får ny såg
Re: Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd
tis 30 okt 2018, 21:00#531059
Får du behålla skrotet? Tänkte det kunde va bra o ha någon extra kåpa, barkgaffel som man kan slipa ned, om man vill köra utan taggar osv.
Btw grattis till ny såg. 👍
80-90 skrev:3år !! Andvänd deltid
Får du behålla skrotet? Tänkte det kunde va bra o ha någon extra kåpa, barkgaffel som man kan slipa ned, om man vill köra utan taggar osv.
Btw grattis till ny såg. 👍
//Henke månskensskogsbonde
tor 15 nov 2018, 23:10#533777
Samma på min, dock inte när man ger järnet utan när man halvgasar, typ rensar småkvistar osv. Enl ÅFen finns en relativt ny uppdatering så den är inne för detta precis nu. Egentligen gällde nog uppdateringen nåt annat problem men det kan ju inte skada att få "de sännaste".
husqvarna_med_sthil skrev:Har inte gjort någon service på min 550 ännu. Detta är tredje säsongen men... jag har börjat märka av en avvikelse då det ibland trots att sågen är varm dippar lite, den svarar inte direkt på gasen utan brölar till lite, knappt märkbart det är så kort stund och bara någon gång ibland men det har inte varit förut. Kanske bäst att ta att köra en rengöring snart
Samma på min, dock inte när man ger järnet utan när man halvgasar, typ rensar småkvistar osv. Enl ÅFen finns en relativt ny uppdatering så den är inne för detta precis nu. Egentligen gällde nog uppdateringen nåt annat problem men det kan ju inte skada att få "de sännaste".
mån 07 jan 2019, 17:25#542747Om det var uppdateringen, planeternas läge eller att det blivit kallare vete tusan, men j...ar vad bra den går sen jag fick tillbaka den! Ingen önskedröm att starta nu heller, men det är hanterbart i alla fall, behöver inte rycka ihjäl mig.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).