Motorsåg och handhållet
Tias motorsågar
tor 27 jan 2022, 15:52#745629Oregon kedjan som är märkt 21 på tanden? Men visste du vad husqvarna kedjan märk 25 på tanden är också?
TS

tor 27 jan 2022, 16:21#745634
Husqvarnas kedja torde vara en H25 och är vad jag vet identisk med Oregon 21 BPX.
Tias BM skrev:Oregon kedjan som är märkt 21 på tanden? Men visste du vad husqvarna kedjan märk 25 på tanden är också?
Husqvarnas kedja torde vara en H25 och är vad jag vet identisk med Oregon 21 BPX.
tor 27 jan 2022, 21:55#745679Då har jag lite koll på det! Då tar vi nästa fråga! Har ju en duun 360 vedmaskin, undrar lite om kedja och svärd till denna! Är detta en bra kedja? Hittar ingen annan som passar!
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
tor 27 jan 2022, 22:25#745681
Frågar du mig så har jag ingen som helst kunskap kring vedmaskiner..🤔 å andra sidan är Stihl originalutrustning riktiga kvalitetsprylar..🙂👍
Tias BM skrev:Då har jag lite koll på det! Då tar vi nästa fråga! Har ju en duun 360 vedmaskin, undrar lite om kedja och svärd till denna! Är detta en bra kedja? Hittar ingen annan som passar!
Frågar du mig så har jag ingen som helst kunskap kring vedmaskiner..🤔 å andra sidan är Stihl originalutrustning riktiga kvalitetsprylar..🙂👍
fre 28 jan 2022, 11:47#745716Det står på asken det är .325 och 1,6 drivlänk.
Det borde funka bra med 22BPX eller 22LPX om det ör ren o fin ved.
Mejseltand (LPX) är lite känsligare mot skit och inte lika förlåtande i filning. Men funkar det så skör den bättre med mindre kraft.
Mejseltand (LPX) är lite känsligare mot skit och inte lika förlåtande i filning. Men funkar det så skör den bättre med mindre kraft.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
fre 28 jan 2022, 19:07#745774Skoj att komma hem till detta! Tycker det står lite för mycket på våran mark än mot kommunens skog! Lite dålig märk bild! Vad tycker ni och vad ska man göra?
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
fre 28 jan 2022, 19:13#745776
Har svårt att hitta med 78 länkar! 76 och 80 verkar lättare!
Mange skrev:Det står på asken det är .325 och 1,6 drivlänk.
Har svårt att hitta med 78 länkar! 76 och 80 verkar lättare!
TS
fre 28 jan 2022, 21:12#745807Det går att klippa själv eller beställa vad man vill ha. De är inte omöjliga på Oregon.
Jag klipper själv.
Jag klipper själv.
fre 28 jan 2022, 22:05#745826
Jag ser inte problemet.
Förklara gärna 👍
Tias BM skrev:Skoj att komma hem till detta! Tycker det står lite för mycket på våran mark än mot kommunens skog! Lite dålig märk bild! Vad tycker ni och vad ska man göra?
Jag ser inte problemet.
Förklara gärna 👍
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
lör 29 jan 2022, 18:11#745952Det är nog Oregon 21bp märkt för husqvarna.
lör 29 jan 2022, 21:10#746037
Hej tror du att kommunen har fällt ner ditt träd om man tittar på å gränsen å den går rak fram så ser det ut som trädet är mer på vänstra sidan antar att det är på din sida?
Tias BM skrev:Trädet är borta! Och jag tycker det är mer vårat än kommunens? Svårt att se gränsen bra i mörkret!
Hej tror du att kommunen har fällt ner ditt träd om man tittar på å gränsen å den går rak fram så ser det ut som trädet är mer på vänstra sidan antar att det är på din sida?

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).