Motorsåg och handhållet

Tias motorsågar

99 inlägg 11654 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#745629 Oregon kedjan som är märkt 21 på tanden? Men visste du vad husqvarna kedjan märk 25 på tanden är också?

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

anersimyra  
#745634
Tias BM skrev:Oregon kedjan som är märkt 21 på tanden? Men visste du vad husqvarna kedjan märk 25 på tanden är också?

Husqvarnas kedja torde vara en H25 och är vad jag vet identisk med Oregon 21 BPX.

Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#745679 Då har jag lite koll på det! Då tar vi nästa fråga! Har ju en duun 360 vedmaskin, undrar lite om kedja och svärd till denna! Är detta en bra kedja? Hittar ingen annan som passar!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

anersimyra  
#745681
Tias BM skrev:Då har jag lite koll på det! Då tar vi nästa fråga! Har ju en duun 360 vedmaskin, undrar lite om kedja och svärd till denna! Är detta en bra kedja? Hittar ingen annan som passar!

Frågar du mig så har jag ingen som helst kunskap kring vedmaskiner..🤔 å andra sidan är Stihl originalutrustning riktiga kvalitetsprylar..🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#745683 Kanske ska fortsätta med den kedjan då?! Kanske någon annan som vet?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745716 Det står på asken det är .325 och 1,6 drivlänk.
Det borde funka bra med 22BPX eller 22LPX om det ör ren o fin ved.
Mejseltand (LPX) är lite känsligare mot skit och inte lika förlåtande i filning. Men funkar det så skör den bättre med mindre kraft.

Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#745774 Skoj att komma hem till detta! Tycker det står lite för mycket på våran mark än mot kommunens skog! Lite dålig märk bild! Vad tycker ni och vad ska man göra?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#745776
Mange skrev:Det står på asken det är .325 och 1,6 drivlänk.
Det borde funka bra med 22BPX eller 22LPX om det ör ren o fin ved.
Mejseltand (LPX) är lite känsligare mot skit och inte lika förlåtande i filning. Men funkar det så skör den bättre med mindre kraft.

Har svårt att hitta med 78 länkar! 76 och 80 verkar lättare!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745807 Det går att klippa själv eller beställa vad man vill ha. De är inte omöjliga på Oregon.
Jag klipper själv.

Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#745825 Hittade att oregon hade kedja och att lokala handlar ska sälja oregon! Blir spännande! Då är det väl 22bpx man ska satsa på, vet ju aldrig hur veden är!

   TS
Avatar Fallback

Re: Tias motorsågar

hfab  
#745826
Tias BM skrev:Skoj att komma hem till detta! Tycker det står lite för mycket på våran mark än mot kommunens skog! Lite dålig märk bild! Vad tycker ni och vad ska man göra?

Jag ser inte problemet.
Förklara gärna 👍

Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#745828 Trädet är borta! Och jag tycker det är mer vårat än kommunens? Svårt att se gränsen bra i mörkret!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#745860 Har hittat en husqvarna kedja märkt s25?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745952 Det är nog Oregon 21bp märkt för husqvarna.

Avatar Fallback

Re: Tias motorsågar

Hepo  
#746037
Tias BM skrev:Trädet är borta! Och jag tycker det är mer vårat än kommunens? Svårt att se gränsen bra i mörkret!

Hej tror du att kommunen har fällt ner ditt träd om man tittar på å gränsen å den går rak fram så ser det ut som trädet är mer på vänstra sidan antar att det är på din sida?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).