Motorsåg och handhållet

Husqvarna 540 XP Mark III utmanar Stihl MS 201

244 inlägg 61831 visningar 36 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 540 XP Mark III utmanar Stihl MS 201

anersimyra  
rokon skrev:är det inte bara att åka till gräsmattan och hämta den då?

Nja, tio mil t.o.r känns inte frestande..😛 men det löste sig genom att en arbetskamrat som jobbade en kort bit därifrån hämtade upp sågen som dessutom tagits om hand av några ”gubbs” på ett intilliggande bygge..🙂

Husqvarna motorsågar

Hema  
#834415 Vad hände med planerna på en 543:a trimmad?:)

Tikka  
64an skrev:Hej, ni som kört sågen hur uppfattar ni gången? Har testat lite men tycker den går orent, att den får för mycket bränsle.

Har kört 540 XP ett tag nu och har samma uppfattning i att den går något orent på högvarv. Får känslan av att det blir bättre när jag kört ett par tankar och relativt hårt. Hörde från osäker källa något om uppdatering av mjukvara eller förgasarbyte för att få sågen att gå bättre. Har använt sågen mest i 1:a gallring och där gör den sig bra.

339  
#836417 Jag har också hört att Husqvarna jobbar med nya uppdateringar av Autotune och ny förgasare. Dessa sågar med platt ljuddämpare mår nog bäst om man öppnar upp den lite. Min Stihl 201 är ju byggd på samma vis och den blev som en annan såg. Bättre gassvar, rappare och starkare. Högre ljudnivå men inget man störs av med riktigt öronskydd.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).