traktorz skrev:Vad jag kan se i Logosols katalog, så har de bara 16", 20", 25", 30" och 36" i 1.3mm bredd, men inte 18"?
Så det är nog ett Stihl svärd, typ 3003 vi har beställt i 18".
Ja, du har helt rett. Det er nok et Stihl sverd.
traktorz skrev:Vad jag kan se i Logosols katalog, så har de bara 16", 20", 25", 30" och 36" i 1.3mm bredd, men inte 18"?
Så det är nog ett Stihl svärd, typ 3003 vi har beställt i 18".
Ferguson system skrev:Du kommer til å like PMX kjede og sverd. Stor forskjell sammenlignet med bredere kjeder...
can skrev:Men skulle nå tru at ein egg er ein egg enten det er .325 eller 3/8 ,har jo aldri sammenlikna eg da men skjønner ikkje korfor 3/8 skal halda lengre på skarpheita. Eg har kanskje gått glipp av noke ?
traktorz skrev:Tror att det är bränslerelaterat, om nu inte sågen har skurit. Har ingen kompressionstestare för att kolla upp detta, ej heller har jag inspekterat kolv/cylinder-statusen via avgasporten. Undrar här om det är några andra som haft problem med MS362 och kan ge lite tips?
traktorz skrev:Korta dagar nu, med vintersolståndet nära förestående. Trist då med en trilskande motorsåg. Vår Stihl MS362C-Q vill inte gå på tomgång längre. Den har varit nyckfull tidigare, men inte så oanvändbar som nu.
Svarar ändå på gasen och varvar OK. Har inte provat i stock, för att känna om kraften är oförändrad, men antar det. Bytt tändstift, ingen förbättring. Skruvat upp tomgången, stannar ändå. Startläget OK, ty ligger ovanför tomgångsskruvens justerområde.
I somras inbillade jag mig att sågens tomgång varierade med hur man höll sågen, och tänkte följaktligen att nu är vevlagertätningarna otäta. Mitt musiköra var inte övertygad. Lyckades inte heller övertyga brorsan, om att så var fallet. Sågen gick lite knepigt emellanåt på tomgången även i somras, men så dåligt som den går nu, det är tyvärr så att den är oanvändbar just nu. Startar inte heller efter att den gått varm.
Kanske är det skräp i förgasaren, kanske är en slang sprucken, ty lågvarvsmunstycket uppträder konstigt. Sågen går inte på grundinställningen 1 varv urskruvat på lågvarvsnålen. Däremot går den bättre och bättre inskruvad och till och med vid helt inskruvat L-nål!
Tror att det är bränslerelaterat, om nu inte sågen har skurit. Har ingen kompressionstestare för att kolla upp detta, ej heller har jag inspekterat kolv/cylinder-statusen via avgasporten. Undrar här om det är några andra som haft problem med MS362 och kan ge lite tips?