sön 07 jan 2007, 12:10#5262
Den till 346:an köpte jag av en firma i Kanada för att se hur dom gick till väga, sen har jag gjort dom andra själv med hjälp av en Dremel, borrmaskin och en butangas brännare (har ingen riktig gas) och silverlod !
dämparna ser lite olika ut inuti vissa är helt tomma andra har en skiljevägg som man måste fräsa/borra sönder för att fart på flödet, men det är inte säskilt svårt att göra bara man tar det lite lungt och inte öppnar upp dom för mycket för då kan dom tappa i effekt istället, runt 80% av cylinder utblåsets storlek kan man öppna utan att riskera nått (finns så klart inga garantier), min 346:a har gått med den dämparen i cirka 2 år nu utan problem.
det man uppnår med att öppna dämparen är en motor som går lite svalare och har bättre genom flöde
346xpg "woods ported" 372xpg "woods ported"
394xpg "lätt-trimmad"