Friluftsliv, Naturturism

Naturism

80 inlägg 27254 visningar 8 följer Svara, dela mm...  

Re: Naturism

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#874082Eg prøvde meg for nokre år siå og gå med bar overkropp når me jobba i varmen om sommaren, trur me barka villmarkspanel men sjefen min likar ikkje mannfolk i bar overkropp så det måtte eg berre slutta med.

Användarvisningsbild

machonisti  
#874094Absolut!
Under skjortan.

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
christofernaturist skrev:16 K visningar nu, vilket är 8 K fler visningar än i somras, eller dubbelt så många. Är det de eventuella "snygga naturisterna" som fortfarande drar kanske... ;-)

Drygt 3000 visningar per sida tyder ju på en populär sida, slår ju Ulf 1 med hästlängder och t.o.m. Älgfoderodlarens tråd om annorlunda skogsskötsel.

Användarvisningsbild

machonisti  
#874110Se upp nakna gubbs överallt!

Användarvisningsbild

christofernaturist  
can skrev:Eg prøvde meg for nokre år siå og gå med bar overkropp når me jobba i varmen om sommaren, trur me barka villmarkspanel men sjefen min likar ikkje mannfolk i bar overkropp så det måtte eg berre slutta med.

Man behöver ju inte jobba i skogen för att vara där. Går lika bra på fritiden...

TS
Användarvisningsbild

christofernaturist  
th skrev:
christofernaturist skrev:16 K visningar nu, vilket är 8 K fler visningar än i somras, eller dubbelt så många. Är det de eventuella "snygga naturisterna" som fortfarande drar kanske... ;-)

Drygt 3000 visningar per sida tyder ju på en populär sida, slår ju Ulf 1 med hästlängder och t.o.m. Älgfoderodlarens tråd om annorlunda skogsskötsel.

"Drygt 3000 visningar per sida tyder ju på en populär sida, slår ju Ulf 1 med hästlängder och t.o.m. Älgfoderodlarens tråd om annorlunda skogsskötsel."

Vad? Oj!!! Skoj! Verkligen! Tack för infon, den hade jag ingen aning om och än mindre räknat med !

TS
Användarvisningsbild

christofernaturist  
#878634Om nu denna "Naturism"-tråd skulle ha rekordmånga visningar - numera 18.695 stycken - så har den sprungits ikapp av också min egna "Hur ohållbart är Sveriges skogsbruk?"-tråd (Hur ohållbart är Sveriges skogsbruk?), som i dags dato har hela 19.597 visningar (eller var det möjligen '3000 visningar per sida' som gjorde det till rekord?)...

Har vi möjligen någon forum-duktig användare här med oss som kan se om det finns någon tråd som har fler visningar, eller upplysa oss om hur det egentligen ligger till med 'rekorden'...?

TS

tallen100  
#878637Nu tog jag första tråden som kom upp I aktiva trådar.
Den här tråden tex har över 400 000 visningar Vi har aldrig haft så lite skog.
Och många fler finns det, så dina trådar tycks inte vara unika på något vis vad gäller visningar.
Det är nog tyvärr den nakna sanningen 🤪

Och så en trevlig tråd som tyvärr har betydligt färre visningar än exemplet ovan, men som ändå har105 683 stycken visningar.
Grillkol

Tryck på + som sitter till höger om trådtitlarna så kan du undersöka själv hur många visningar trådarna har.
Senast redigerad av tallen100 sön 20 apr 2025, 15:32, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

christofernaturist  
tallen100 skrev:Nu tog jag första tråden som kom upp I aktiva trådar.
Den här tråden tex har över 400 000 visningar Vi har aldrig haft så lite skog.
Och många fler finns det, så dina trådar tycks inte vara unika på något vis vad gäller visningar.

Och så en trevlig tråd som tyvärr har betydligt färre visningar än exemplet ovan, men som ändå har105 683 stycken visningar.
Grillkol

Ok, tack! 😉👍
Då hade nog signaturen th fel med sitt "Drygt 3000 visningar per sida tyder ju på en populär sida, slår ju Ulf 1 med hästlängder och t.o.m. Älgfoderodlarens tråd om annorlunda skogsskötsel."...

TS
Användarvisningsbild

tallen100 skrev:Den här tråden tex har över 400 000 visningar Vi har aldrig haft så lite skog.

Den tråden har just nu 424127 visningar på 351 sidor, dvs. 1208 visningar per sida, vilket ju är betydligt mindre än 3700 visningar per sida som den här tråden har just nu. Jag tycker att antalet visningar per sida är ett bättre kvalitetsmått än antalet visningar per tråd.

"Annorlunda trätråden" ligger t.ex. just nu på drygt 5300 visningar per sida. Grillkol ligger på 4066 visningar per sida. Annars ligger Skogsforum Podcast - Skogsfredag bra till med 4779 visningar per sida

tallen100  
#878648Att en tråd som det skrivs sällan i med få sidor har fler klick per sida än tex tjafstrådarna på flera hundra sidor som kan skena iväg med 4-5 sidor ibland mer på en kväll, är väl inte konstigt egentligen🤔
Tex de gånger jag kikar i uffes tråd så tittar jag in på sista sidan, jag bryr mej inte om att läsa de 20-30 sidorna jag "missat", för jag vet ju att jag inte missat något. 🤪

Tror inte att en ny läsare orkar plöja igenom uffes eller någon av de andra tjafstrådarna från sida ett, men en kort tråd är ju snabbt gjort att göra det och läsa varje sida.

Så frågan är hur många visningar uffes tråd hade när den ännu inte var längre än den här, men å andra sidan var det väl bara en dag den hade så få sidor.
Men jag inbillar mej att ju längre en tråd blir, desto färre blir antalet klick/visningar per sida med tiden🤔

Användarvisningsbild

christofernaturist  
th skrev:Den tråden har just nu 424127 visningar på 351 sidor, dvs. 1208 visningar per sida, vilket ju är betydligt mindre än 3700 visningar per sida som den här tråden har just nu. Jag tycker att antalet visningar per sida är ett bättre kvalitetsmått än antalet visningar per tråd.

"Annorlunda trätråden" ligger t.ex. just nu på drygt 5300 visningar per sida. Grillkol ligger på 4066 visningar per sida. Annars ligger Skogsforum Podcast - Skogsfredag bra till med 4779 visningar per sida

Aha, på så sätt. Då är ju antal visningar per sida ett mycket bättre kvalitetsmått. Tack!

TS
Användarvisningsbild

christofernaturist  
tallen100 skrev:Att en tråd som det skrivs sällan i med få sidor har fler klick per sida än tex tjafstrådarna på flera hundra sidor som kan skena iväg med 4-5 sidor ibland mer på en kväll, är väl inte konstigt egentligen🤔
Tex de gånger jag kikar i uffes tråd så tittar jag in på sista sidan, jag bryr mej inte om att läsa de 20-30 sidorna jag "missat", för jag vet ju att jag inte missat något. 🤪

Tror inte att en ny läsare orkar plöja igenom uffes eller någon av de andra tjafstrådarna från sida ett, men en kort tråd är ju snabbt gjort att göra det och läsa varje sida.

Så frågan är hur många visningar uffes tråd hade när den ännu inte var längre än den här, men å andra sidan var det väl bara en dag den hade så få sidor.
Men jag inbillar mej att ju längre en tråd blir, desto färre blir antalet klick/visningar per sida med tiden🤔

Ja, antal visningar per sida borde minska med tiden...

TS
Användarvisningsbild

#878725Jag gjorde lite statistik på populära trådar: (man behöver klicka på bilden för att se)
1745237115_skaermbild_2025-04-21_135557.jpg

Kan man dra någon slutsats av detta?

isteskog  
#878726Wow, tråden jag startade ligger trea!

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).