Öppna kategorin

Agritechnica

2 inlägg 683 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Agritechnica

Elis76  
#811659 Är det någon på forumet som besökt jordbruksmässan Agritechnica i Hannover någon gång och kan berätta mer?

https://hushallningssallskapet.se/kalender/studieresa-till-agritechnica/



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Agritechnica

Pelle Skog  
#811668 Jag var där för många år sedan. En imponerande mässa. Enormt stor - som en mindre stad med lokalbussar mellan hallarna.
Det är ju i huvudsak en lantbruksmässa (det största i världen tror jag?) men skogsdelen var åtminstone förr ganska stor. Dock med fokus på det vi kallar småskalig teknik. JD, KF, Ponsse, Rottne, etc. tror jag inte är där.
När jag var där jobbade jag för Elmia och skulle kolla in "den lilla" (som tyskarna sa) bioenergiavdelningen på mässan. Den avdelningen var typ två och en halv hall, där varje hall var nästan lika stor som hela Elmias mässanläggning i Jönköping.
Det är en häftig mässa men man ska nog veta vad man letar efter innan man går dit. Definitivt värd ett besök "Once in a life-time" liksom. Hotell fick jag tag i 15 mil bort den gången, men då var jag sent ute.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).