Öppna kategorin

Utkastad från forumet

9 inlägg 1597 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Utkastad från forumet

ÅsaNisse  
#793342 När jag öppnade appen blev jag välkomnad och allt verkar som vanligt. När jag sedan vill läsa ett inlägg så kommer det välkommen gäst? Varför blir det så ibland.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Utkastad från forumet

mrlynx  
#793343 Det händer lite nu och då att jag också blir utkastad från forumet trots att jag varit inne samma dag.
Min teori är att något script på servern rensar session-cookies ibland och har man varit inloggad tillräckligt länge så tas dom bort eller att webservern startas om och tappar bort lagrade cookies.
Fredrik kanske har någon fler teori?

Jag kör chrome på både mac och windows och det är ingen skillnad.

Användarvisningsbild

Re: Utkastad från forumet

Fredrik Reuter  
#793344 Detta kan hända ibland och har ofta att göra med att man är inloggad med flera enheter på samma konton. Ibland, men bara ibland så blir det fel information som sätts i webbläsarens cookie och man blir utloggad.

Eller så kan det också vara så att en cookie "går sönder".

Vid båda fallen så är det enklast att rensa cookies i webbläsaren. Tillvägagångssättet är lite olika beroende på vilken webbläsare man har men funktionen finns ofta under "inställningar".

Vill man testa att bara ta bort Skogsforums cookies så finns en lokal funktion att testa: ucp.php?mode=delete_cookies

Avatar Fallback

Re: Utkastad från forumet

tallen100  
#793345 Ni har antagligen varit stygga och då åker ni ut ett tag 😉

Händer att man blir utloggad om man inte varit inne på forumet på några timmar, så fort man klickar och en ny sida ska laddas är man ute och måste logga in på nytt.

Användarvisningsbild

Re: Utkastad från forumet

JörgenO  
#793348 För mig ser det ungefär ut som
iPhone - blir alltid utloggad så fort jag lämnat sidan
iPad - blir utloggad nån gång i månaden
PC - aldrig utloggad

Användarvisningsbild

Re: Utkastad från forumet

Torbjörn Johnsen  
#793352 Det är nog ganska mycet orsakat av iphones nyare OS. De verkar rensa cockies regelbundet i grundutförande men går kanske att ställa in?

Avatar Fallback

Re: Utkastad från forumet

alias  
#793358
Torbjörn Johnsen skrev:Det är nog ganska mycet orsakat av iphones nyare OS. De verkar rensa cockies regelbundet i grundutförande men går kanske att ställa in?


1676995645_f448c702-e929-4d51-950e-e36d7076423a.jpeg.1900082b591e0a026600a52dfb088298.jpeg


MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Utkastad från forumet

Hema  
#793914 Det händer lite då o då. Men det mest störande är att nör man loggar in så blir man avbruten mitt i lösenordsskrivandet av en reklam-popup.

Den reklamen får ni gärna ta bort och verkligen när man håller på med inloggningen.

Avatar Fallback

Re: Utkastad från forumet

Hema  
#794108 Tack, nu var det annorlunda. 👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).