Öppna kategorin

Skogskandidatprogrammet LNU 2023

5 inlägg 2862 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogskandidatprogrammet LNU 2023

Alexander0128  
#782679 Hej!
Jag har tidigare skoglig utbildning på YH och har jobbat lite på stor enso efter det! Funderar nu på att studera vidare på skogskandidatprogrammet på LNU höst 2023.
Har läst lite vad folk tycker om den utbildningen och verkar vara en bra sådan!
Är nyfiken på om det är någon mer här som går i samma tankar som jag?
Står att det är 15 obligatoriska träffar på dessa 3 åren, räcker det att dyka upp på dessa eller ska man försöka vara på så många träffar som möjligt?
Vad var svårast under utbildningen?
Och är det nån som hunnit med jobb på sidan av studierna?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogskandidatprogrammet LNU 2023

nicklas_andreasson  
#796497 Hej, Jag går skogskandidatprogrammet i växjö och Kalmar institutionen för skog och träteknik.Jag tycker utbildningen är bra överlag har vart endel kurser som träffarna krockat med varandra osv. Man lär sig mkt och man får se på många spännande platser man kan ju välja lite olika inriktningar förvaltning ,ekologi osv.tycker man ska vara med på så många träffar som möjligt för man kan fånga upp mycket som kommer på tentor och sånt man lär sig mer på det viset tycker jag men alla är vi olika.Jag jobbade till en början tänkte att det gick bra att kombinera men var mycket föreläsningar och uppgifter som var lätare att fokusera på än ta igen senare, så mitt råd är nog ändå att va tjänsteledig om man har möjlighet.Sen är utbildningen väldigt akademisk så är man ny med det så kan det nog ta lite tid innan man kommer in i det

Användarvisningsbild

Re: Skogskandidatprogrammet LNU 2023

Alexander0128  
#796498 Hej!
Tack för svar!
Har du tidigare skoglig erfarenhet? Och anser du att man skulle kunna jobba 50% utan att halka efter?

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogskandidatprogrammet LNU 2023

nicklas_andreasson  
#796530 Hej!
Jag har skoglig erfarenhet sedan tidigare har dock inte arbetat som det men har alltid haft ett brinnande intresse för skog. Det fungerar nog att jobba 50% är grupparbeten osv men det går säkert att styra åt när man inte jobbar och de flesta zoom föreläsningar spelas in men tycker det är bra att vara med på live föreläsningarna då man kan vara delaktig i diskussioner osv.

Användarvisningsbild

Re: Skogskandidatprogrammet LNU 2023

Alexander0128  
#796546 Tack så mycket att du tog dig tiden att svara!👌🏽

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).