Nu är han fast för med denna i inbyte nu efter tre år får han inte nåt för elbilen så han kan byta tillbaks. Till en likvärdig han bytte in.
www.chainsawcollectors.se
Vedproducent skrev:Mange skrev:Hur är det gratis att lagga dem i början?Vedproducent skrev:Bilarna i början har ju gratis laddning under hela livslängden. Senare bilar är kostnaden 3,62 kr kwh
I snittpris. Skiljer sig lite mellan olika områden.
Hur många KW tar den emot om den är tom?
Ja alla bilar från Tesla tillverkade fram till Januari 2017 har gratis laddning bilens livstid på Teslas laddare hela världen. Hur många KWh den tar emot beror på batteriets storlek förstås.
Mange skrev:En bekant berättade att det kostar honom 600kr/laddning och med kostnaden för bil, skatt etc så är det betydligt dyrare än hans diesel han bytte in. Han var inte nöjd nu.
Nu är han fast för med denna i inbyte nu efter tre år får han inte nåt för elbilen så han kan byta tillbaks. Till en likvärdig han bytte in.
Mange skrev:Nja. Söka kan jag men hittar inte de där grejerna som det pratas om.
Ser inte argumenten riktigt då det mesta är mest reklam och säljsnack.
Rätt mycket skitsnack som att de är världens största tillverkare etc..
Det fukar inte för mig riktigt.
Skoda kristanstad sålde fler bilar på 2 månader 1997 än vad Tesla säljer hela 2021 i sverige.
Batteri eller inte så ska det till nåt annat om man ska sälja många bilar.
De som köper ska sen göra det mer än en gång om företaget ska ha en framtid.
tallen100 skrev:Hade dieselpriset stannat på 15 kr, så hade man alltså åkt billigare med en bil som snittar 0,5 l.
Så då är det inte alls gratis att åka elbil ändå, fast det låter så på vissa 😀
Mange skrev:Nja. Söka kan jag men hittar inte de där grejerna som det pratas om.
Ser inte argumenten riktigt då det mesta är mest reklam och säljsnack.
Rätt mycket skitsnack som att de är världens största tillverkare etc..
Det fukar inte för mig riktigt.
Skoda kristanstad sålde fler bilar på 2 månader 1997 än vad Tesla säljer hela 2021 i sverige.
Batteri eller inte så ska det till nåt annat om man ska sälja många bilar.
De som köper ska sen göra det mer än en gång om företaget ska ha en framtid.
jannee skrev:Tesla är en amerikansk premiumbil, sedan kan man ha vilka åsikter som helst om jänkarnas byggkvalité.
Vissa håller japansk och koreansk som högre men det få stå för dessa.
På sikt kommer säkert Tesla att få ordentlig konkurrens av andra märken och förhoppningsvis går prisbilden ned något - man f`n trot.
Sedan är det ganska självklart att batteridrift kommer att ersätta fossildrift eftersom redan idag är skatten 50 till 70 % av priset på drivmedlet, medan elbilen sponsras av staten.
Staten/regeringen, skattar bara bort förbränningsmotorn, så enkelt är det.
Regeringen i Sverige gör som regeringen i Kina, med nya lagar tvingar de bort det de inte vill ha.