tis 19 dec 2017, 21:37#486887
Jag gör ungefär det fast kanske 90% arbetstid . Den tar jag ut som en månad tjänstledigt om året. Brukar alltid vara det i januari för med några semesterdagar och flextid kan jag vara ledig nästan 7 veckor tycker jag får mer effektivitet så då jag inte bor vid skogen.
Det ekonomiska är väl ingen bra affär, har redan avhandlas i flera trådar, sök på Ebberöds:-). Dock kanske livet blir tråkigt om man avstår kvinnor, barn, nöjen, god mat, öl, resor, musik etc.
Mitt råd är att börja sätta dig ner och gör ärliga kalkyler mot dig själv. Provocera och utmana dig. Kan en ellastcykel ersätta en bil etc. Kan du dela tidning med grannen etc. Jag skulle säga gå igenom varenda utgift under ett år och värdera dem. Om inte annat har du fått en genomgång av din ekonomi.
Exempel om du tjänar 25 000 i månaden före skatt. Går ner till 80% och får 20 000 före skatt det är cirka 5000x0,67 = 3 350 kr efter skatt - ingen orimlig kostnad för en bil per månad om du räknar med allt.
Därför jag uppmanar att vara provocerande mot dig själv. Det värsta som kan hända är att du får koll på ekonomin.
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...