sön 05 feb 2017, 16:27#435776
Nu kom paketet förra veckan.
Alla säljare kan drabbas av oförutsedda förseningar, men Lantbutikens attityd mot beställaren är närmast obehaglig.
Lantbutiken meddelar inte själva om försenade leveranser och svarar inte heller på mail från beställaren!
I stället överlåter man på underleverantören att ta kontakt med beställaren.
I detta fallet är det ett gammalt känt företag, KGK Gelins i Skara AB som låter sig hunsas.
KGK Gelins underordnar sig Lantbutiken på 2 sätt.
Dels genom att hantera kundkontakter vid uppkomna problem utöver att packa och skicka varan, samtidigt som man skriver tydligt att alla kundkontakter endast sker via återförsäljare.
Dels genom att lämna Lantbutiken så hög rabatt att kunden får nätets lägsta pris på varan samtidigt som Lantbutiken själva naturligtvis tjänar en hacka.
På andra produkter som KGK Gelins förmodligen levererar har ju Lantbutiken tvärtom mycket högre pris än andra nätbutiker, se t.ex. på IR mutterdragare 2145QIMAX
Verkar inte vara det modernaste sättet att verka på nätets lätt jämförbara priser. Det gäller för köpare att alltid jämföra priser.