ons 13 maj 2015, 20:36#329669Har funderat på vad en skogsinspecktor berätta för mig, om sin far som tillverka stängselstolpar.
När han var färdig med dom slängde han dom på en eld ,och tog dän dom när dom var regält brända .
Vad han inte berätta var vad det var för trädslag.
Nån som testat detta eller hört om detta,enligt honom blev det ett bra rötskydd.
Öppna kategorin
Stängselstolpar
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
ons 13 maj 2015, 20:48#329672Här där ja bo utanför örnsköldsvik så skulle ja säga senvuxen gran (stavagran)
ons 13 maj 2015, 20:56#329678Träslaget är inte det viktiga,, men kolet isej ruttnar aldrig , så visst funkar det,bruka va den svaga punkten strax över marken istället,
tor 14 maj 2015, 09:22#329720Nedre delen, stängselstolpar går oftast av jäms med marken eller strax ovanför.
Så förmodligen är det denna "hals" som nyttan är störst.
Hur effektivt det är vet jag dock inte, det är möjligt att det är lika bra att tjära dem.
Så förmodligen är det denna "hals" som nyttan är störst.
Hur effektivt det är vet jag dock inte, det är möjligt att det är lika bra att tjära dem.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar