Öppna kategorin

Köptips vadsomhelst

1115 inlägg 309319 visningar 77 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#818165 Den där ser inte ut att klara ett typiskt millimetertjockt islager som vi ofta får här längs kusten når det någon gång blir kallt 👎 Och var finns det långa handtaget för att bekvämt nå mitten på framrutan?

Elmia
Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

jannee  
#818182 Mackarna delar med jämna mellanrum ut isskrapor som reklam, men även andra företag, de fungerar oftast riktigt bra, en tid i alla fall.
Kassettfodralen var annars ypperliga till att skrapa ren rutorna med.

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

svampbob  
#818210
jannee skrev:Mackarna delar med jämna mellanrum ut isskrapor som reklam, men även andra företag, de fungerar oftast riktigt bra, en tid i alla fall.
Kassettfodralen var annars ypperliga till att skrapa ren rutorna med.


Sluta snåla köp en åt dig och en åt frun 😉

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

jannee  
#818225 Frugan åker Audi - med dieselvärmare 👍 👍

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#818228 Jag har något liknande denna, bra att sopa bort snö med, och behöver man skrapa rutan så slipper man all kall is på fingrarna...

Skulle aldrig få mig för att köpa en elektrisk, mycket bättre med min långa skrapa / borste, inga batterier som tar slut där, fast bäst är ju Dieselvärmaren.....

https://www.biltema.se/bil---mc/biltill ... ePEALw_wcB

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

HannuRöj  
#818231 Bilarna ska vara under taket.
😤 Skrapa is och borsta snö, nej, jag skulle hellre vara utan bil och vänta vårsolen.

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#818242
HannuRöj skrev:Bilarna ska vara under taket.
😤 Skrapa is och borsta snö, nej, jag skulle hellre vara utan bil och vänta vårsolen.



Fast det är ju inte alltid så lätt att alltid parkera under tak, om man parkerar på arbetet, vid affären, utanför Bion eller om man hälsar på hos en vän, man kan väl inte kräva att vännen har ett tak att parkera under?

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

HannuRöj  
#818249
Zixten skrev:
HannuRöj skrev:Bilarna ska vara under taket.
😤 Skrapa is och borsta snö, nej, jag skulle hellre vara utan bil och vänta vårsolen.



Fast det är ju inte alltid så lätt att alltid parkera under tak, om man parkerar på arbetet, vid affären, utanför Bion eller om man hälsar på hos en vän, man kan väl inte kräva att vännen har ett tak att parkera under?

Ja, det är ju sant.
Men vet många som skrapar is även hemma. År efter år, står bilarna ute framför trappan.. 🤮

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

tallen100  
#818254
Zixten skrev:
HannuRöj skrev:Bilarna ska vara under taket.
😤 Skrapa is och borsta snö, nej, jag skulle hellre vara utan bil och vänta vårsolen.



Fast det är ju inte alltid så lätt att alltid parkera under tak, om man parkerar på arbetet, vid affären, utanför Bion eller om man hälsar på hos en vän, man kan väl inte kräva att vännen har ett tak att parkera under?

Sen kan det ju hända att andra saker flyttat in i garaget...
Har jag hört. 😉

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

HannuRöj  
#818260
tallen100 skrev:
Zixten skrev:
HannuRöj skrev:Bilarna ska vara under taket.
😤 Skrapa is och borsta snö, nej, jag skulle hellre vara utan bil och vänta vårsolen.



Fast det är ju inte alltid så lätt att alltid parkera under tak, om man parkerar på arbetet, vid affären, utanför Bion eller om man hälsar på hos en vän, man kan väl inte kräva att vännen har ett tak att parkera under?

Sen kan det ju hända att andra saker flyttat in i garaget...
Har jag hört. 😉

Det kan ju hända och då kan man inte göra annat än bygga en byggnad till.
Har aldrig hör att dessa andra sakerna hade flyttat ut och bilen in. 🤣

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

paavo25  
#818456 https://www.pmkaubamaja.ee/eng/

från denne butik handlar jag diversse, nästan allt. Hydraulslangar och nipplar Som de går åt massvis i mitt projekt, så från dom får man förmånligare. Alla saker ju ej, men utbudet brett. För finnar, dom har på tisdagar fraktfritt om man tar över 120€, detta syns ej på engelska sidan

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#818819 https://files.klaravikcdn.com/uploads/p ... 1699949613
Detta var en maskin jag inte sett innan

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

svampbob  
#818820
gnisten83 skrev:https://files.klaravikcdn.com/uploads/productimages/a2/ae/1682648/extrabilder34616020_large.jpg?v=1699949613
Detta var en maskin jag inte sett innan


Visst är det en 701?

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#818826 Stod nåt på tyska på typskylten

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

svampbob  
#818841
gnisten83 skrev:Stod nåt på tyska på typskylten


Det måste vara en Valmet 701

https://www.klaravik.se/auktion/produkt ... almet-701/

Byggd på en Lundberg hjullastare.

Jag hade lite bekymmer med Vimeken nu i veckan så nu ska gaspedalen få uppdaterad programvara 😮

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar