Öppna kategorin

Skogsforums nyårslöfte 2026: För landsbygdens bästa

85 inlägg 8000 visningar 26 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums nyårslöfte 2026: För landsbygdens bästa

Nyborg  
Röjkvist skrev:Ser att Ulf med.fl är tillbaka på förstasidan. Varför?
Hoppas kan man att de dör sotdöden, att ingen besvarar deras tjat.

Var ser du det? Det ser inte jag...

maltex  
#904750Den fick nog flytta till finrummet.

Bosse1  
Nyborg skrev:

Du har nog godkänt å gå in i "känsliga rummet". Då syns dom tror jag.

Användarvisningsbild

anersimyra  
Bosse1 skrev:
Nyborg skrev:

Det var helt enkelt genialiskt att skapa detta ”soprum”..🙂

Tralsmo  
#904771En korkad fråga som dök upp i mitt huvud.

Kan man själv skapa en tråd direkt i känsliga rummet?

Användarvisningsbild

anersimyra  
Tralsmo skrev:En korkad fråga som dök upp i mitt huvud.

Kan man själv skapa en tråd direkt i känsliga rummet?

Det borde man förstås kunna göra om man är intresserad av att gå med i gruppen..🤔 själv har jag inget som helst intresse av att ta del av vuxnas ”pennfajtande” om allt och inget..😖

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#904781Ja, man kan starta trådar även i Känsliga rummet.

TS

Tralsmo  
#904808Tack för svar!

Bara för tydligt skull så har ja ingen tanke på å skapa en tråd i känsliga rummet.
Tanken dök upp av en helt annan anledning.
Får se om ja redogör för de men de blir isåfall i känsliga rummet.

F å T,, får beröma er för känsliga rummet uppfinningen.

Edit:stavfel

Användarvisningsbild

T18  
Fredrik Reuter skrev:2026 vill vi växla upp Skogsforum. Inte genom mer brus, utan genom att göra forumet ännu mer användbart för skogsägare, maskinförare, entreprenörer och alla som lever nära skogen. Vi skriver den här tråden som ett nyårslöfte – men också som en tydlig förklaring av vad Skogsforum är, och vad vi inte tänker bli.

Skogsforum ska vara en safe-haven i ett medielandskap där mycket handlar om spårning, profiler och tredjepart. Vi kör noll tredjepart, säljer inga uppgifter och har aldrig gjort det. Vi vill att du ska kunna läsa, diskutera och vara medlem utan att känna att du själv är varan. Det här är en principfråga för oss, och vi tänker fortsätta på samma linje även när omvärlden gör det svårt.

Samtidigt vill vi vara helt ärliga med hur Skogsforum fungerar ekonomiskt. Vi driver verksamheten på annonser. Punkt. Inga dolda agendor, inga “sponsrade åsikter” och ingen betalar oss för att styra diskussioner i en viss riktning. Vår affär är ovanligt rak: det ska finnas köpstarka köpare till våra annonsörer, och det hänger i grunden ihop med att människor på landsbygden och i skogsnäringen har möjlighet att investera, köpa, sälja och utvecklas. Det är därför den mest korrekta sammanfattningen blir: vi tjänar pengar när ni tjänar pengar. Klassiskt “vinna-vinna” scenario.

Och ja – vi får ibland höra att vi “tjatar om virkespriser”. Vi fattar reaktionen, men för oss är virkespriser inte ett ämne vi tar upp för att fylla yta. Det är en av de mest konkreta temperaturmätarna på hur skogsekonomin mår, och det påverkar beslut, investeringar och vardag för fler än nästan något annat. När vi återkommer till det är det för att det spelar roll på riktigt – och för att transparens kring marknaden gör skogsägare starkare, inte svagare.

Nyårslöftet från oss är att fortsätta bygga Skogsforum som en plats där nytta går före poserande, där diskussioner får vara ärliga, och där du kan känna att det här är “vårt” forum snarare än någon annans kanal. Men vi vill också göra det lättare att vara delaktig, även för dig som tycker det är jobbigt att skriva eller inte orkar kommentera långa trådar.

Om du vill göra en minimal insats som ändå gör skillnad under 2026: logga in och gilla det du gillar. Det räcker som start. Kommentera när du vill, när du har något att tillföra eller bara känner för det. Vår förhoppning är att fler går från passiv läsning till små tecken på liv – för det är så forum blir bättre, tråd för tråd.

Skriv gärna i den här tråden vad du vill att Skogsforum ska bli bättre på under 2026, eller vad du vill se mer och mindre av. Vi läser, och vi tar det på allvar.

Jag vill att trådvisningen i "Skogsnyheter" ska styras efter vem som senast kommenterade i en tråd. Inte vad ni har fäst.

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Bosse1 skrev:
Nyborg skrev:

Han startade en ny tråd som låg i det öppna forumet men som nu verkar flyttad.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).