Öppna kategorin
Skogsforums nyårslöfte 2026: För landsbygdens bästa
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
mån 19 jan 2026, 16:40#904672Ja, detta blir bra!
Re: Skogsforums nyårslöfte 2026: För landsbygdens bästa
mån 19 jan 2026, 17:14#904677
Nej, med den passus att de, innan de flyttades, kan ha blivit indexerade av Google. Då kan det ta flera månader innan de försvinner. Men, till skillnad vad kanske många tror, så visas de troligtvis väldigt sällan i resultatet eftersom det inte är någon vidare kvalitet på dem (Google kan sånt). Vi har som sajtägare tillgång till vad som gör att folk klickar in sig på Skogsforum. I dessa listor finns inte en enda tråd av de som nu flyttats till känsliga rummet.
Hema skrev:Kommer dessa trådar vara googlingsbara?
Nej, med den passus att de, innan de flyttades, kan ha blivit indexerade av Google. Då kan det ta flera månader innan de försvinner. Men, till skillnad vad kanske många tror, så visas de troligtvis väldigt sällan i resultatet eftersom det inte är någon vidare kvalitet på dem (Google kan sånt). Vi har som sajtägare tillgång till vad som gör att folk klickar in sig på Skogsforum. I dessa listor finns inte en enda tråd av de som nu flyttats till känsliga rummet.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
TS
mån 19 jan 2026, 17:16#904678
En mycket smart och korrekt bestämmelse till förtjusning för majoriteten av forummedlemmarna.
Om den delen inte är sökbar på Google kommer den att dö ut av sig själv.
Fredrik Reuter skrev:Tack Hans! Och idag införde vi Känsliga rummet så var och en kan bestämma själv om man vill vara med/se de känsliga trådarna. Standard är att man inte gör det, här kan man läsa mer: Nu införs Känsliga rummet
En mycket smart och korrekt bestämmelse till förtjusning för majoriteten av forummedlemmarna.
Ignorerade medlemmar: Alvarsson
mån 19 jan 2026, 17:26#904681Bra gjort! Nu ser förstasidan ut som den ska göra.
Droppen urholkar stenen som de säger 🙂
mån 19 jan 2026, 17:34#904684
Jag känner att jag får lägga in en rättelse här. Det är en kraftig nidbild att tro att det söks på de trådar som nu ligger i Känsliga rummet. För det första: Google "läser" andan i diskussionen men framförallt - mäter kvalitet. Tjafs, hårda ord, korta inlägg etc. är inte kvalitet enligt Google.
För det andra: Man kan gå till sig själv: hur troligt är det att man söker med sökord som kan få upp dessa trådar? Troligtvis inte så troligt. Det är viktigt att förstå att man ofta söker på lösningen på ett problem eller vill lära sig mer om något ämne. Det är så enkelt.
Tor R skrev:Fredrik Reuter skrev:Tack Hans! Och idag införde vi Känsliga rummet så var och en kan bestämma själv om man vill vara med/se de känsliga trådarna. Standard är att man inte gör det, här kan man läsa mer: Nu införs Känsliga rummet
Jag känner att jag får lägga in en rättelse här. Det är en kraftig nidbild att tro att det söks på de trådar som nu ligger i Känsliga rummet. För det första: Google "läser" andan i diskussionen men framförallt - mäter kvalitet. Tjafs, hårda ord, korta inlägg etc. är inte kvalitet enligt Google.
För det andra: Man kan gå till sig själv: hur troligt är det att man söker med sökord som kan få upp dessa trådar? Troligtvis inte så troligt. Det är viktigt att förstå att man ofta söker på lösningen på ett problem eller vill lära sig mer om något ämne. Det är så enkelt.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
TS
mån 19 jan 2026, 18:43#904695Känsliga rummet, är det forumets motsvarighet till madrasserad cell som fanns på sinnessjukhusen förr? Hjälpte inte det blev det först tvångströja och sedan lobotomering.
mån 19 jan 2026, 19:30#904699
Det är så vackert så man blir nästan tårögd!
Och plötsligt fick man lust att börja skriva här igen.
Röjkvist skrev:Bra gjort! Nu ser förstasidan ut som den ska göra.
Det är så vackert så man blir nästan tårögd!
Och plötsligt fick man lust att börja skriva här igen.
mån 19 jan 2026, 20:42#904704
Även om jag har bidragit till de trådar som har flyttats ner dit så kommer ingen av de trådarna att dyka upp på Google, ärligt talat, hur många skogsintresserade finns det som också är passionerat intresserade av grön utveckling...
Jag ser fram emot förändringen som gjorts, förhoppningsvis blir det lite glöd i skogstrådarna framöver
Fredrik Reuter skrev:Tor R skrev:Fredrik Reuter skrev:Tack Hans! Och idag införde vi Känsliga rummet så var och en kan bestämma själv om man vill vara med/se de känsliga trådarna. Standard är att man inte gör det, här kan man läsa mer: Nu införs Känsliga rummet
Även om jag har bidragit till de trådar som har flyttats ner dit så kommer ingen av de trådarna att dyka upp på Google, ärligt talat, hur många skogsintresserade finns det som också är passionerat intresserade av grön utveckling...
Jag ser fram emot förändringen som gjorts, förhoppningsvis blir det lite glöd i skogstrådarna framöver
Ignorerade medlemmar: Alvarsson
mån 19 jan 2026, 21:17#904708Inte konstigt att det dycker upp resultat från forumet.
De bra och värdefulla trådarna är ju ett mycket stort antal tillskillnad från tjafs/fultrådarna som trots allt inte är många, även om de tagit över och förstört forumet på senare år.
De bra och värdefulla trådarna är ju ett mycket stort antal tillskillnad från tjafs/fultrådarna som trots allt inte är många, även om de tagit över och förstört forumet på senare år.
mån 19 jan 2026, 21:24#904713Du som varit så länge på Forumet och fortfarande inte kan Forumreglerna!
mån 19 jan 2026, 21:52#904716
Tack, det uppskattas!
Behöver inte ha fler felinformerade personer. Topp! ☀️
Fredrik Reuter skrev:Hema skrev:Kommer dessa trådar vara googlingsbara?
Tack, det uppskattas!
Behöver inte ha fler felinformerade personer. Topp! ☀️
//Henke månskensskogsbonde
tis 20 jan 2026, 10:10#904745Ser att Ulf med.fl är tillbaka på förstasidan. Varför?
Hoppas kan man att de dör sotdöden, att ingen besvarar deras tjat.
Hoppas kan man att de dör sotdöden, att ingen besvarar deras tjat.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).