2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
Grävan skrev:Rolig tråd! Kommer följas [emoji4][emoji1360]
Vill dock slå ett slag för rivningsarbete och rivningsarbetare. Det är inte bottens bottenskrap. Antagligen jobbade du på en oseriös firma om du fått den känslan.
Jag är arbetsledare för ett rivningsteam på en större firma. vi är maskinister, betonghålltagare, snickare, anläggare, elektriker, manuellhuggare och rörmokare. vi lär av varandra och har väldigt mycket varierande arbeten och tjänar bra dessutom. Hade aldrig bytt bort yrket.
Får ursäkta för OT men med det sagt önskar jag dig en lyckad karriär i skogen och kommer följa tråden! Fortsätt uppdatera lika bra med text och bilder som du gjort hittills[emoji4][emoji1360]
Men jag förstår vad du menar och "bottenskrapets bottenskrap" är skrivet med en viss ironi. Det är ett hederligt arbete och jag är stolt över att ha gjort två år som rivare. Jag är ju "Rivaren" för fan! Eller "dentapprerivaren" som jag kallar mig på Instagram. En rörmokare sa till mig, efter att jag bytt från rivningen till trädbranschen, att ett-två års rivning och bra referenser därifrån är den bästa grund man kan ha på CV:t som vanlig knegare. Jag tror inte han har fel. Men jag saknar inte rivningen en enda dag. Att få jobba ute på det här sättet är oslagbart och jag hoppas att kroppen håller mååååånga år till, för ju längre den håller, desto längre blir jag i skogen! 
Hema skrev:Vid grova träd och med risk för förkort svärd, är det inte ovanligt att man kör in svärdet i mitten från riktningsskäret för att skära av fibrerna i mitten.
Så man kan komma långt med 18".
Hema skrev:Vid grova träd och med risk för förkort svärd, är det inte ovanligt att man kör in svärdet i mitten från riktningsskäret för att skära av fibrerna i mitten.

Rivaren skrev:... den uppmärksamme noterar att jag numera har varselvästen på. Ser du, anersimyra?

eqlazer skrev:Rivaren skrev:... den uppmärksamme noterar att jag numera har varselvästen på. Ser du, anersimyra?
Men handskarna då?
Retas såklart, men de står faktiskt listade i punkten före varselkläderna i AFS...