Öppna kategorin

Skogsforums nyårslöfte 2026: För landsbygdens bästa

85 inlägg 8567 visningar 26 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums nyårslöfte 2026: För landsbygdens bästa

Erre  
halvproffs skrev:F och T skriver att det är 70tusen medlemmar nu. Undrar hur många som lever nu sen forumet startades? Kollar men med tidiga år så är det nästan ingen som skriver av dem.

Förr var det uppåt 400inlägg per dygn nu är det sällan över hundra. Tar vi bort skittrådarna så är det inte många inlägg kvar.
Trådar som omfattar skog och skogsmaskiner för en tynande tillvaro.

Är sorgligt att behöva skriva dessa rader om ett forum som varit så bra och intressant för skogsägare.

Det är nog inte mer än ett par tusen idag som följer å är aktiva.
Å när hälften av inläggen handlar om vindkraft, elbilar eller hur dumma i huvudet vi är som avverkar så dalar det fort.
Men det är självförvållat så man ska inte tycka synd om dom som valde riktningen.
Man ska tycka synd om oss som en gång såg vad ett Skogsforum kunde va.
En stöttning, ett forum för oss som kämpar.

Användarvisningsbild

Erre  
#903615Varför går man annars ut i senaste mailet å ber om att medlemmarna ska logga in, gilla inlägg och skriva när man känner för det? 🙈

Inloggade å gilla klick är bra att visa upp när man ska sälja annonsplatser.

Hoppas ni får några kronor för mina niab bilder. 🤣

tallen100  
#903617Inte många inlägg att gilla längre, då blir det till att läsa gamla trådar från innan "trolltider" började, och gilla gamla inlägg i sa fall 🤔
Kanske läge att införa en ogilla knapp istället 😎
Senast redigerad av tallen100 lör 10 jan 2026, 20:25, redigerad totalt 1 gång.

jannee  
#903618Erre, är inte svaret enklare än så.
Finns idag många fler och enklare sätt att kommunicera än att gå via ett "skogsforum" - ett forum som idag inte handlar om skog eller dess skötsel.
Finns egentligen inget skäl till varför de som verkligen vill diskutera skogsskötsel och det som just hör till detta INTE är aktiva på forumet.
Orsaken är INTE ULF eller Alvarsson- det går lätt att blockera dessa trådar - utan orsaken är något HELT annan.
Var är den egentliga orsaken ?
Där har DU Erre din tiotusenkronorsfråga
Personligen tror jag forumet har spelat ut sin roll.
För övrigt, vad har elbilar eller vindkraftverks vara eller inte vara med att göra på ett skogsforum ????????????
Är det så enkelt att forumet blivit FÖR SPRETIGT ???

Användarvisningsbild

Erre  
#903620Nä.
Så krångligt är det inte jannee.

Detta forum dör för att dom sålde ut sig.
Lämnade det som var ryggmärgen.
Dvs vi som jobbade å delade.

För plötsligt skulle all annan skit få plats här med.
Även hatet mot oss skogsbrukare.

Användarvisningsbild

Erre  
#903622Å om du ens orkat läsa vad jag skrivit så är det ju samma sak som du skriver om.

Elbilar å vindkraftverk.

Blondin 750  
#903625Om ingen nappar på trollens beten så dör de ganska snabbt. Och det är många seriösa (!?) skribenter som bevisligen har nappat för annars hade trådarna varit passerade till historien för länge sedan. Det krävs två för tango…

Användarvisningsbild

Nyborg  
#903626Det är ju inte bara att blockera de trollen som håller på, du ser ju fortfarande i listan att det är de trådarna som dominerar! Och ser dessutom, även att du blockerat vederbörande, vad de har skrivit. Då är det svårt att hitta några vettiga trådar utan att leta. Jag har inte varit medlem lika länge som andra, men ser en fruktansvärt stor skillnad på hur det är nu mot innan. 👎 /Johan

Blondin 750  
#903627Bra poäng Nyborg! Om vi som önskar ha det som det var förr försöker att återskapa det så tror jag att det lyckas ganska enkelt, det är ju individers val och handling som sätter tonen på ett forum, i synnerhet om det saknar moderatorer, då finns det ju ingen annan att skylla på om det spårar ur.

Användarvisningsbild

Nyborg  
#903628I flera år har Skogsforum varit mitt förstaval när jag går ut på nätet, har känt en gemenskap när man läser om olika erfarenheter och upplevelser gällande det som borde prägla just ett "skogsforum". Känns nästan som att man känner folk på det viset. Nu är det nästan så att man undviker det, ser ju bara dessa "trolltrådar" hela tiden...

Användarvisningsbild

Erre  
Nyborg skrev:I flera år har Skogsforum varit mitt förstaval när jag går ut på nätet, har känt en gemenskap när man läser om olika erfarenheter och upplevelser gällande det som borde prägla just ett "skogsforum". Känns nästan som att man känner folk på det viset. Nu är det nästan så att man undviker det, ser ju bara dessa "trolltrådar" hela tiden...

Spiken på huvudet.

Användarvisningsbild

Nyborg  
Alvarsson skrev:Ja, har man svårt för andras åsikter är inga Forum lämpliga.

Beror väl på om ämnena är väsentliga inom det området som ett "skogsforum" behandlar, eller om det är oväsentligt. Det övergår mitt förstånd hur en del kan älta samma saker år ut och år in utan att ledsna, budskapet blir ju inte främjat på det viset. /Johan

Användarvisningsbild

Nyborg  
#903636Jag tror ju att om någon utomstående "surfar in" på Skogsforum så är det för att ta reda på eller läsa om skogsbruk i alla dess former, få råd om skogsrelaterade saker. Inte att läsa trådar där folk blir idiotförklarade eller kallar andra för idioter, eller att läsa om elbilar o dyl i trådar som bara snurrar runt.

Användarvisningsbild

Nyborg  
Blondin 750 skrev:Bra poäng Nyborg! Om vi som önskar ha det som det var förr försöker att återskapa det så tror jag att det lyckas ganska enkelt, det är ju individers val och handling som sätter tonen på ett forum, i synnerhet om det saknar moderatorer, då finns det ju ingen annan att skylla på om det spårar ur.

Jag håller med helt och fullt, men ändå lever trollen......... /Johan

tallen100  
#903640Ja det finns ju nästan inget annat att läsa troligen pga att största delen av de vettiga skribenterna tröttnat.
Och trolltrådarna lockar endast fram de sämsta sidorna av de som läser skiten, för när något inte passar "snurrpastorns" tro och tycke så drar han igång med sina fultolkningar och diverse falska tillmälen. Det blir omöjligt att föra en diskussion och den dåliga stämmningen är ett faktum.

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).