Öppna kategorin
Huskvarna TS 238 startar inte
tis 21 jul 2020, 09:55#657318Så fort jag slår på tändningen så får jag ström på kontakten
TS
tis 21 jul 2020, 10:05#657322Hmm det var den jag trodde du fick ström på..
Har du provat att lägga ström direkt på förgasaren och starta samtidigt?
2 elkablar och ett batteri,
Koppla ihop med både kontakten under förgasaren och kablarna som går upp till spolen ovanför, sedan lägger du ström från ett batteri på och provar att starta maskinen som vanligt...
Har du provat att lägga ström direkt på förgasaren och starta samtidigt?
2 elkablar och ett batteri,
Koppla ihop med både kontakten under förgasaren och kablarna som går upp till spolen ovanför, sedan lägger du ström från ett batteri på och provar att starta maskinen som vanligt...
tis 21 jul 2020, 10:41#657328Nej det kommer jag inte ihåg,den kan vara styrd av tändspolen också..
Men har du ström till den undre kontakten så bör den skicka in bränsle igenom förgasaren..
Lägger motorn av när du slutar mata den med bränsle eller går den fortfarande?
Men har du ström till den undre kontakten så bör den skicka in bränsle igenom förgasaren..
Lägger motorn av när du slutar mata den med bränsle eller går den fortfarande?
tis 21 jul 2020, 10:54#657331Då tar bränslet slut...
Den ger ingen mer matning...
Är det någon av dessa kablar som går till tändspolen?
Annars så är det bara att ta bort och sätta i en analog modell utan styrning....
Den ger ingen mer matning...
Är det någon av dessa kablar som går till tändspolen?
Annars så är det bara att ta bort och sätta i en analog modell utan styrning....
tis 21 jul 2020, 11:05#657336Går ju om man skulle vilja klippa klart innan hemfärd eller liknande,att montera på en handpump,typ en sådan till båtmotorer..och koppla på en slang, pumpa lite grann då och då...
Så går motorn under tiden..
Sedan kan man i lugn och ro plocka ner delarna..och ta med sig hem...
Så går motorn under tiden..
Sedan kan man i lugn och ro plocka ner delarna..och ta med sig hem...
lör 26 okt 2024, 10:04#859569Väcker en gammal tråd.... nu har jag fått problem med min ts238. Gick nyss ganska hårt "krossade löv" och sen när jag parkera kom en liten rök puff vid förgasaren och de ser ut som smällt plast i botten där kontakten går in. Så misstänker att jag behöver ny förgasare. Men länkarna i tråden är döda nu....
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
lör 26 okt 2024, 10:20#859571
Det där är en selenoid som skall stänga bränsletillförseln, sitter på otaliga märken och modeller. Skruva loss den och ta med den till en återförsäljare som säljer reservdelar så är chansen stor att du får tag i en motsvarande.
abel48 skrev:Väcker en gammal tråd.... nu har jag fått problem med min ts238. Gick nyss ganska hårt "krossade löv" och sen när jag parkera kom en liten rök puff vid förgasaren och de ser ut som smällt plast i botten där kontakten går in. Så misstänker att jag behöver ny förgasare. Men länkarna i tråden är döda nu....
Det där är en selenoid som skall stänga bränsletillförseln, sitter på otaliga märken och modeller. Skruva loss den och ta med den till en återförsäljare som säljer reservdelar så är chansen stor att du får tag i en motsvarande.
Hellre en tom bensindunk i handen än tio fulladdade batterier utspridda i skogen
lör 26 okt 2024, 10:58#859575Hur man loss den? Testade o bygla trådarna å men nu blev den strömlöst.. hittar ingen säkring på maskinen
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
lör 26 okt 2024, 11:32#859581Den är gängad. Men plugga bränsleslangen före s¨å slipper du drälla bensin.
Hellre en tom bensindunk i handen än tio fulladdade batterier utspridda i skogen

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).