Öppna kategorin

Skogsforums nyårslöfte 2026: För landsbygdens bästa

85 inlägg 7999 visningar 26 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.

Re: Skogsforums nyårslöfte 2026: För landsbygdens bästa

tallen100  
hlb skrev:Erre, Trots att jag slutat att skriva på SFO, måste jag få tala om hur mycket jag uppskattar ditt inlägg. Precis vad jag också tycker. och jag är inte ensam. GOD FORTSÄTTNING alla.
För övrigt har jag nu, under mycket lång tid, analyserat inläggen från den "specielle personen" och är rätt övertygad om att han inte finns i verkligheten utan är mera en klickgenerator.

Du och många andra är saknade.

tallen100  
Alvarsson skrev:Tänk att olika åsikter är så obekvämt, för vissa!

Det är inte åsikterna som är problemet, det är erat evinnerliga tjat sida upp och sida ner om samma sak vareviga dag i flertalet trådar som skitar ner forumet fullständigt, och några vettiga diskussioner går inte att ha. 👎
Senast redigerad av tallen100 fre 09 jan 2026, 18:51, redigerad totalt 1 gång.

Alvarsson  
#903487Obekvämt var ordet!

Användarvisningsbild

Erre  
#903491Se där.
Det tog några minuter efter mitt seriösa inlägg så var det igång igen.

Hoppas F å T är stolta med vad ni skapat.

Skogsforum my ass.
Gnäll forum med troll borde ni heta.

Användarvisningsbild

Bax  
#903495Alvarsson, du har inte reflekterat över att du själv är (väldigt) obekväm med att andra har andra åsikter?

Men nu vill jag faktiskt höra din åsikt: Varför tycker du att det är så otroligt viktigt att på ett SKOGSforum bomba in en massa inlägg om elbilar, vindkraft och liknande.
Varför knappt några SKOGSinlägg?

Alvarsson  
#903496Du får tycka precis vad du vill. Sedan är jag aktiv i de trådar som intresserar mig mest! Svårare är det inte.

Användarvisningsbild

hlb  
#903499Nu ska jag inte gnälla. SFO är på väg ut, men det finns riktigt bra ersättare, som t ex Isteskogs tråd på Facebook, "Självverksamma skogsägare", som är riktigt bra för oss gamla ärliga skogsmänniskor och där finns många ungdomar också.

r93  
Erre skrev:Se där.
Det tog några minuter efter mitt seriösa inlägg så var det igång igen.

Hoppas F å T är stolta med vad ni skapat.

Skogsforum my ass.
Gnäll forum med troll borde ni heta.

Det finns en anledning till att dom är helt ”anonyma” idag, ingen närvaro på mässor etc, inga gäster i podden.

Kul att du skriver Erre!!!
Du är skogsforum!

cassandra  
#903511För oss som inte är särskilt insatta i hur de här "speciella" personerna agerar, varför har de inte blivit utkastade för länge sedan? Om deras inlägg och frekvens är av den arten som beskrivs här framstår det som ganska självklart att så borde ha skett.

Användarvisningsbild

Supermyra12  
#903514Finns det inget regelverk eller ansvarig som slänger ut dessa som sprider hat och hotande otrevliga dyngspridare ?
😎

Användarvisningsbild

halvproffs  
Supermyra12 skrev:Finns det inget regelverk eller ansvarig som slänger ut dessa som sprider hat och hotande otrevliga dyngspridare ?
😎

Jo men inget görs tyvärr

Användarvisningsbild

halvproffs  
#903520F och T skriver att det är 70tusen medlemmar nu. Undrar hur många som lever nu sen forumet startades? Kollar men med tidiga år så är det nästan ingen som skriver av dem.

Förr var det uppåt 400inlägg per dygn nu är det sällan över hundra. Tar vi bort skittrådarna så är det inte många inlägg kvar.
Trådar som omfattar skog och skogsmaskiner för en tynande tillvaro.

Är sorgligt att behöva skriva dessa rader om ett forum som varit så bra och intressant för skogsägare.

Användarvisningsbild

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#903522Hade jag som skogsägare hittat det här forumet och sett Ulfs tråd med hans språkbruk så hade jag aldrig gått med nu, svårt att ta forumet seriöst.

hardman  
#903528Back to basic. Förr var det otroligt mycket att läsa å ta lärdom av här. Nu är det tyvärr inte så.

Användarvisningsbild

Pruppen  
#903532Frågor om moderering, vissa medlemmar och vissa trådar har varit uppe förr utan respons från F och T.

Så jag skulle bli väldigt förvånad om det kommer några svar nu...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).