lör 06 aug 2016, 22:31#402424
Bredsjön skrev:Skulle det fungera att skanna in kuvertet, radera texten om max 50g och sedan skriva ut ett par hundra ex ,som klistras på diverse bråte?
Jag har inte fått nåt brev från BU än, dessvärre 😈
En annan fundering, vad händer om man har någon bekant att skriva under med "Kalle Anka" och skickar in brevet? Tvungen att åka till Estland för att bevisa fel namnteckning? Har svårt att tänka mej att de kollar upp en slarvig namnteckning så noga innan de sänder en faktura. Om några hundra personer gjorde detta skulle det ta upp lite tid i onödan för dessa skojare iaf . Vilken administration för BU att dra alla dessa inför domstol
Funderade lite på om man skulle göra om deras finstilta lite och istället få det till något i stil med...
"Ja tack, jag tar gärna emot 5000 kr från BU, pengarna skickar BU så fort de mottagit detta brev...."
Skulle om inte annat bli lite roliga samtal med dom när man ber dom själva läsa det finstilta på just mitt "kontrakt"
För övrigt tycker jag att det är dumt att skicka begagnat dasspapper, "mjältbrand"och andra mer eller mindre farliga / Vidriga saker till BU, då det är stor risk för att oskyldigt folk får hantera detta (postpersonal).
Skall man returnera något är det bästa nog att man returnerar lite gamla papper, se bara till att det inte finns något spårbart med, med er egen adress och så.
Sen verkar det vara rätt verkningslöst mot detta bolag, såg en artikel att dom fakturerar runt 20 - 40 miljoner / år verkar va en lönsam bransch...
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten