Öppna kategorin

Amerikanska presidentvalet

124 inlägg 4323 visningar 16 följer Svara, dela mm...   

Re: Amerikanska presidentvalet

Alvarsson  
#860990 Men nu var det ju så som jag skrev, fakta är helt korrekt. Dock skrev jag denna fakta med en stor glimt i ögat. Däremot har en av de populäraste Svenska statsministrar utpekar Trump som världens farligaste person.

Elmia
Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:
Tor R skrev:
Alvarsson skrev:
generationsskifte skrev:
Alvarsson skrev:Det måste i alla fall till en Demokratisk president för att det inte skulle till en massa valfusk!

Hur menar du nu? Människor likt dig gissar jag på vill att det ska fuskas för att annars får ni inte ihop er världsbild. Många väljare i västvärlden är otroligt trötta på globalism, invandring, kulturmarxism och woke. Att samhället har blivit så polariserat är på grund av makthavare och Människor som jag nyss nämnde drivit på en hatatämning mot de som inte tycker som dem. De har sig själva att skylla.

Likt mig jag har ingen möjlighet att veta om det är valfusk eller inte. Jag beskrev verkligheten. Vid förra valet var det en Republikansk president. Då skrek många makthavare inklusive den sittande presidenten att det var valfusk. Nu med en Demokratisk president har jag inte hört något om valfusk, och definitivt inte från den sittande presidenten. Då måste ändå min slutsats va rätt, att det måste till en Demokratisk president för att det inte skall förekomma valfusk.
Kan du inte bara ge upp konspirationsteorierna.
Du har förstört tre andra trådar, du behöver inte förstöra den fjärde.

Tala om nu vad som är fel i sak. När vi hade en Republikansk president var det valfusk. När vi har en demokratisk president blev det inte valfusk. Att beskriva fakta är inte så svårt. Sedan att du inte gillar denna fakta det är något helt annat.

Men det har inte konstaterats något valfusk i något amerikanskt presidentval så varför fortsätter du hävda att så skulle ha varit fallet?

Alvarsson  
Rotvältaren skrev:
Alvarsson skrev:
Tor R skrev:
Alvarsson skrev:
generationsskifte skrev:
Alvarsson skrev:Det måste i alla fall till en Demokratisk president för att det inte skulle till en massa valfusk!

Hur menar du nu? Människor likt dig gissar jag på vill att det ska fuskas för att annars får ni inte ihop er världsbild. Många väljare i västvärlden är otroligt trötta på globalism, invandring, kulturmarxism och woke. Att samhället har blivit så polariserat är på grund av makthavare och Människor som jag nyss nämnde drivit på en hatatämning mot de som inte tycker som dem. De har sig själva att skylla.

Likt mig jag har ingen möjlighet att veta om det är valfusk eller inte. Jag beskrev verkligheten. Vid förra valet var det en Republikansk president. Då skrek många makthavare inklusive den sittande presidenten att det var valfusk. Nu med en Demokratisk president har jag inte hört något om valfusk, och definitivt inte från den sittande presidenten. Då måste ändå min slutsats va rätt, att det måste till en Demokratisk president för att det inte skall förekomma valfusk.
Kan du inte bara ge upp konspirationsteorierna.
Du har förstört tre andra trådar, du behöver inte förstöra den fjärde.

Tala om nu vad som är fel i sak. När vi hade en Republikansk president var det valfusk. När vi har en demokratisk president blev det inte valfusk. Att beskriva fakta är inte så svårt. Sedan att du inte gillar denna fakta det är något helt annat.

Men det har inte konstaterats något valfusk i något amerikanskt presidentval så varför fortsätter du hävda att så skulle ha varit fallet?

Det var inte jag. Det var den tillträdande presidenten.

Användarvisningsbild

svampbob  
Alvarsson skrev:Men nu var det ju så som jag skrev, fakta är helt korrekt. Dock skrev jag denna fakta med en stor glimt i ögat. Däremot har en av de populäraste Svenska statsministrar utpekar Trump som världens farligaste person.

Exakt hur många statsministrar har vi idag och hur ser expertorganen på antalet i framtiden?

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:[

Det var inte jag. Det var den tillträdande presidenten.

Så den tillträdande presidenten skrev på forumet att det har konstaterats valfusk? Men då är ni två som hävdar samma sak, kan vi få lite källhänvisningar, vem uppdagade fusket, var hände det och hur har man redovisat fusket? Eller så tar vi den korta versionen, du svamlar som vanligt.

Alvarsson  
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:Men nu var det ju så som jag skrev, fakta är helt korrekt. Dock skrev jag denna fakta med en stor glimt i ögat. Däremot har en av de populäraste Svenska statsministrar utpekar Trump som världens farligaste person.

Exakt hur många statsministrar har vi idag och hur ser expertorganen på antalet i framtiden?

Följer du inte med alls på nyhetsrapporteringen? Nej visst nej du förhåller dig till alternativ media.

Användarvisningsbild

svampbob  
Alvarsson skrev:
svampbob skrev:

Följer du inte med alls på nyhetsrapporteringen? Nej visst nej du förhåller dig till alternativ media.

Tyvärr så följer jag mycket bredare och djupare än vad du någonsin har gjort. Har du någonsin läst annat än alternativ media och suspekta bloggar?

Ang valfusk så uppger AP att det var ca 474 bevisade instanser av fusk under 2020 års val och att dessa inte påverkade utgången. Nu kan konspirationsklubben spekulera i hur många som inte upptäcktes.

ATLANTA (AP) — An Associated Press review of every potential case of voter fraud in the six battleground states disputed by former President Donald Trump has found fewer than 475 — a number that would have made no difference in the 2020 presidential election.

jannee  
#861026 Bara för att DU är vänster behöver du inte vara hatisk på en republikan.
Din kompis Putin har invaderat Ukraina, vad tycker du om detta ?
Trump vill stänga ute en massa, medans din kompis vill införliva hela Europa i sitt sköte

Användarvisningsbild

skogshare  

TS
Användarvisningsbild

svampbob  
#861089 Ett måste om man vill ha en nyanserad bild.

https://youtu.be/OTMwsyBVczs?si=BRtml58hb0Ru450C

Alvarsson  
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:
svampbob skrev:

Tyvärr så följer jag mycket bredare och djupare än vad du någonsin har gjort. Har du någonsin läst annat än alternativ media och suspekta bloggar?

Ang valfusk så uppger AP att det var ca 474 bevisade instanser av fusk under 2020 års val och att dessa inte påverkade utgången. Nu kan konspirationsklubben spekulera i hur många som inte upptäcktes.

ATLANTA (AP) — An Associated Press review of every potential case of voter fraud in the six battleground states disputed by former President Donald Trump has found fewer than 475 — a number that would have made no difference in the 2020 presidential election.

Jo, men då är mitt påstående klockrent det måste till en demokratisk president för att det inte skulle uppstå valfusk!

Icegrip  
#861094 Det är också uppenbart hur svängningen gått i vetenskapliga tidskrifter såsom Nature och Science att nu tydligt profilera politisk tillhörighet. Inte en utveckling som är bra för trovärdigheten.

How Science Must Change

https://rogerpielkejr.substack.com/p/how-science-must-change

Användarvisningsbild

svampbob  
Alvarsson skrev:
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:
svampbob skrev:

Jo, men då är mitt påstående klockrent det måste till en demokratisk president för att det inte skulle uppstå valfusk!

Det hjälper nog till att hålla bort valfusk att man i demokratiskt styrda delstater inte behöver visa ID för att rösta.

Titta 25 minuter in i Jönssons senaste man kan tro att det är ett tal inför Satanistklubben. Hur kan man skratta och jubla när hon kallar halva landets invånare för deploarables (förkastliga människor)?

Alvarsson  
#861097 Men har Trump gått ut och anklagat att det förekommit systematiskt valfusk i detta val? Så summan av kardemumman blir att det var omfattande valfusk förra valet allt enligt Trump och Republikanerna. I detta val förekom inget valfusk allt enligt Trump och Republikanerna. Alltså måste det till en Demokratisk president för att stävja valfusk!

jannee  
#861099 Alvarsson du som anser dig vara den allvetande gurun.
Kan du med enkla ord förklara vad valfusk EGENTLIGEN innebär.
För övrigt vad är nedan ?
Löften som bryts
Röstsedlar som stryks
Förhindrar personer från att rösta
Datorhaveri
Röstlokaler som ej klarar av tillströmningen av röstberättigande.
Oroligheter runt röstlokalerna
Röstsedlar som försvinner
Gick omröstning till ärligare denna gång än 2020 ?
Om så gjordes bevisar det egentligen att republikanerna kanske även borde vunnit 2020.
Om inte ovan räcker eller är rätt bevisar det egentligen bara att demokraterna skött sin makt uruselt under sin period och när nästan 4 miljoner fler amerikaner rösta på Trump i stället för på Harris.
Trump kanske inte är rätt president för USA men otvivelaktigt tycker jänkarna att av två mindre bra väljer vi den ändå den mest dugliga.

Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).