Skogsnyheter

SVT Slaget om skogen fortsätter 23 okt 2022

121 inlägg 23748 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: SVT Slaget om skogen fortsätter 23 okt 2022

laguma  
#829049
Hodal skrev:
isteskog skrev:
Hodal skrev:
laguma skrev:
r93 skrev:Norden vann ”slaget” om skogen.

Von der Leyen har ju varit i Sverige och pratat skogsbruk/skogsindustri.

Detta var det mycket prat om förra veckan från skydda skogen & liknande röster, ”äntligen kommer eu och tar tag i svenska skövlingen” men sen blev det tyst, så jag var tvungen att leta lite, det gick nog inte som dom ville, därav tystnaden.

https://www.di.se/ledare/norden-vann-slaget-om-skogen/


Instämmer. Men det är nog för tidigt att ropa hej i det här fallet.
Vi har fortfarande att tampas med alla muppar som tror att man kan lagra in mer CO2 genom att sluta bruka skogen rationellt.
Klimatförändringen pågår för fullt vilket kommer att påverka hur vi sköter vår skog vare sig vi vill eller inte.
Hoppas också på att frågan om biodiversitet i våra skogar blir mer nyanserad och inte bara ett slagträ i debatten.
Finansierad av Fossilindustrin.

Von der Leyens ponny blir kanske skrämd av en timmerbil. Då är det slut med oss.

Har hon skaffat en ny? Den förra blev väl tagen av varg?

Vet inte om hon har några hästar hemma, men deras öden styr politiken. Efter vargens hästjakt blev det ju vargjakt. Vi får hoppas att ingen timmerbil besvärar, för då kan vad som helst hända med skogsbruket.


Det undrar jag också. Men att döma av hennes reaktion så har hon definitivt fler hästar hemma än F. Timmerman.
Men å andra sidan är väl inte hennes Schweitziska bankkonto lika välfyllt som hans.

Elmia
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).