Skogsnyheter

Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

224 inlägg 28297 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Mellberg  
#687461 Du får väl göra din egen kalender då, vad är problemet?

Vi andra, vi surfar vidare, vi som gillar kvinnor i alla former 😎

Elmia
Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#687462 Va! Får jag inte vara med.. 🤣 🤣
Jag som också älskar kvinnor i alla former..

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Kse  
#687482
vinterrojarn skrev:Ingen fara mellberg, jag har min fru.
Men det är ingen större sak för mig om det skulle hänga en kalender med helnakna män istället för lättklädda kvinnor.
Det är någon som har detta som jobb och tjänar in sin lön på så sätt, så vem är jag att säga att inte modeller får göra som de vill med sina kroppar? Eller liv?...

Gör de detta för mig? Nä naturligtvis inte, så sluta ha så höga tankar om er själva och kom ner på jorden.
Det är för pengarna så klart.. Och varför inte?..
Har de chansen att få riktigt bra betalt för några bilder och sedan gå vidare, ja men låt dem då göra det.. Och ge fan i att kolla..
Och sitter det någon och dreglar framför dessa bilder, fråga om det ska bli högvatten eller om vanliga stövlar räcker... 🤣

Vad gäller firmor som skickar ut såna här kalendrar, ring tillbaka och fråga..
-är jag totalt värdelös som kund hos er?
-Nä självklart inte.
- varför skickar ni då skräp i leveransen?
Varför skulle jag vilja ha detta?
Nä en rejäl ursäkt och löfte på att det inte händer igen till denna adressen.

Så det var väl inte så svårt eller hur?..
Och ingen journalistkår som står och hejar på med dumma frågor och vänster agenda.
Svensk opartisk television..
Jo Jävlar ja.. Med 95% i mp träsket.. Skulle inte tro det...


Ja du väver in mycket olika saker i det hela, västermedia, Miljöpartiet?
Ingen tar väl skada av att hon går till media och belyser det hon ser som ett problem.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Kse  
#687485 Rensade bort ovidkommande inlägg och länkar

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Seb macahan  
#687487 Ja jäklar, vad ska man tro och tycka. Jag är väldigt ambivalent i detta. Givetvis ska man inte behöva bli påmind om könets sociala status i en kalender eller objektifiering i samband med reklam.
Men är vi där då????
Jag vet inte vad jag tycker är ok men lutar nog åt o skippa kalender. Men på det hela tror jag tyvärr att män är lite "grottmäniskor" och faktiskt tror jag det är genetiskt kodat. Givetvis ska vi föra oss civiliserat. Men grundkoden är grottmänniska. Sedan kan vi försöka få detta hur politiskt korrekt man vill men utan omskrivningar såna är vi. Det behöver inte betyda att det är ok att skicka ut kalender.
Sedan har vi den andra sidan, kvinnor är grottmäniskor de också 😱 men inte lika ofta ifrågasätta.
I staden arrangeras ibland "ladys night" en stor show med musik, mat och dryck. 500-1000 kvinnor som jublar och skriker för varje klädesplagg som Brolle Junior och Martin Stenmark klär av sig. Aldrig helt naket men hyfsat objektifierat. I största kommun sponsrade arenan en vanlig lördag kväll. Helt ok och så har "män" gjort i åratal fram till nu.
Vänd den steken och byt ut könen på publik och artister nu 2020. Jo tack.
Om jämställdhet är att överdriva den ena sidan som har fått stå tillbaka så är det ok. Men då låter just jämnställt fel enligt mig. Att vi behöver och ska lyfta fram kvinnor ja! Alla dagar i veckan.
Men försök inte o sminka över grottmäniskan? den kommer alltid o finnas där. Både män och kvinnor.
Och en del har förstått det och tycker det är helt ok. Man behöver bara inte göra det till en så stor grej för det blir lätt komplicerat. Får jag inte vara grottmänniska? Jo det får du, och en del tom vill att du ska vara det! Men man behöver inte skylt med det. Ok så det är inte ok att jag som grottmäniska tittar åt nakna kroppar? Jo det kommer du ändå att göra, du är programmerad så. Men varför får vi inte skicka ut en kalender med nakna kroppar då? Nja det är inte det som är problemet.
Nehe vad är problemet då?
Att grottmännen började med att vara tydliga att de är grottmän. Och många många tusen år senare så vill grottkvinnorna också vara tydliga med det och då ska grottmännen hålla lite lägre profil!
Så det får vi göra nu.
😁😂 Med risk för o bli idiot förklarad.....
Senast redigerad av Seb macahan fre 18 dec 2020, 03:54, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#687493
Kse skrev:
vinterrojarn skrev:Ingen fara mellberg, jag har min fru.
Men det är ingen större sak för mig om det skulle hänga en kalender med helnakna män istället för lättklädda kvinnor.
Det är någon som har detta som jobb och tjänar in sin lön på så sätt, så vem är jag att säga att inte modeller får göra som de vill med sina kroppar? Eller liv?...

Gör de detta för mig? Nä naturligtvis inte, så sluta ha så höga tankar om er själva och kom ner på jorden.
Det är för pengarna så klart.. Och varför inte?..
Har de chansen att få riktigt bra betalt för några bilder och sedan gå vidare, ja men låt dem då göra det.. Och ge fan i att kolla..
Och sitter det någon och dreglar framför dessa bilder, fråga om det ska bli högvatten eller om vanliga stövlar räcker... 🤣

Vad gäller firmor som skickar ut såna här kalendrar, ring tillbaka och fråga..
-är jag totalt värdelös som kund hos er?
-Nä självklart inte.
- varför skickar ni då skräp i leveransen?
Varför skulle jag vilja ha detta?
Nä en rejäl ursäkt och löfte på att det inte händer igen till denna adressen.

Så det var väl inte så svårt eller hur?..
Och ingen journalistkår som står och hejar på med dumma frågor och vänster agenda.
Svensk opartisk television..
Jo Jävlar ja.. Med 95% i mp träsket.. Skulle inte tro det...


Ja du väver in mycket olika saker i det hela, västermedia, Miljöpartiet?
Ingen tar väl skada av att hon går till media och belyser det hon ser som ett problem.


Klart jag gör, det är en stor del av problemet.
Inser man Inte det så man omkörd och grundlurad.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#687494
Seb macahan skrev:Ja jäklar, vad ska man tro och tycka. Jag är väldigt ambivalent i detta. Givetvis ska man inte behöva bli påmind om könets sociala status i en kalender eller objektifiering i samband med reklam.
Men är vi där då????
Jag vet inte vad jag tycker är ok men lutar nog åt o skippa kalender. Men på det hela tror jag tyvärr att män är lite "grottmäniskor" och faktiskt tror jag det är genetiskt kodat. Givetvis ska vi föra oss civiliserat. Men grundkoden är grottmänniska. Sedan kan vi försöka få detta hur politiskt korrekt man vill men utan omskrivningar såna är vi. Det behöver inte betyda att det är ok att skicka ut kalender.
Sedan har vi den andra sidan, kvinnor är grottmäniskor de också 😱 men inte lika ofta ifrågasätta.
I staden arrangeras ibland "ladys night" en stor show med musik, mat och dryck. 500-1000 kvinnor som jublar och skriker för varje klädesplagg som Brolle Junior och Martin Stenmark klär av sig. Aldrig helt naket men hyfsat objektifierat. I största kommun sponsrade arenan en vanlig lördag kväll. Helt ok och så har "män" gjort i åratal fram till nu.
Vänd den steken och byt ut könen på publik och artister nu 2020. Jo tack.
Om jämställdhet är att överdriva den ena sidan som har fått stå tillbaka så är det ok. Men då låter just jämnställt fel enligt mig. Att vi behöver och ska lyfta fram kvinnor ja! Alla dagar i veckan.
Men försök inte o sminka över grottmäniskan? den kommer alltid o finnas där. Både män och kvinnor.
Och en del har förstått det och tycker det är helt ok. Man behöver bara inte göra det till en så stor grej för det blir lätt komplicerat. Får jag inte vara grottmänniska? Jo det får du, och en del tom vill att du ska vara det! Men man behöver inte skylt med det. Ok så det är inte ok att jag som grottmäniska tittar åt nakna kroppar? Jo det kommer du ändå att göra, du är programmerad så. Men varför får vi inte skicka ut en kalender med nakna kroppar då? Nja det är inte det som är problemet.
Nehe vad är problemet då?
Att grottmännen började med att vara tydliga att de är grottmän. Och många många tusen år senare så vill grottkvinnorna också vara tydliga med det och då ska grottmännen hålla lite lägre profil!
Så det får vi göra nu.
😁😂 Med risk för o bli idiot förklarad.....


Nja det är inte riktigt så.
Utan att en part i samhället vill trycka ner den del som kallas frihet. Att du ska få säga, göra, se på vad du vill. Att sedan folk springer ihjäl sig för att vara mest pk av alla blir lika dumt som att köra över foten för att känna efter om det gör ont.

Oavsett om du kastar bort allt vad kalendrar eller annat heter så är de inte nöjda ändå.
Tänk efter med debatterna genom åren.

Det har varit många och totalt värdelösa diskussioner om namn, platser, skyltar mm..
Det har gått till överdrift. Bete sig normalt och säg ifrån åt det som inte känns bra, men agera inte klagomur i en förening...

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Arvid0  
#687495 Härligt gubbs, bra jobbat!

Jag är övertygad om att den här tråden, med all önskvärd tydlighet visar att skogsbranschen har en lång väg kvar till jämställdhet och att förstå problemet. Ni cementerar verkligen fördomarna som finns med era inlägg.

Jag hoppas dock att skogsforum inte är representativ för branshen.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#687500
Arvid0 skrev:Härligt gubbs, bra jobbat!

Jag är övertygad om att den här tråden, med all önskvärd tydlighet visar att skogsbranschen har en lång väg kvar till jämställdhet och att förstå problemet. Ni cementerar verkligen fördomarna som finns med era inlägg.

Jag hoppas dock att skogsforum inte är representativ för branshen.


Det hoppas jag dock att så är fallet.
För det visar på öppenhet, förståelse, respekt inför allt och alla isåfall.
Samhällsdebatten visar inte på detta, den visar på politiska åsikter, åsikter om att trycka ner den andra sidan till total lydnad och tystnad för att detta skulle skapa jämställdhet.
Så är inte fallet, utan gör bara saken värre.

Utan politiska mål och agendor med pk skala på hög nivå så klarar samhället av detta helt självt och inga kvonteringar behövs eller andra konstigheter, istället för att se våra skillnader så bör man se till våra gemensamma nämnare.
Vi är alla människor och har samma värde, vad vi gör med våra kroppar eller inte gör med våra kroppar är helt upp till var och en utan att någon skall dömas..

För visst dömer ni dessa modeller för felaktigt beteende för att man vill försörja sig och ha pengar på kontot...
Ni ger er även på fel saker.
En kalender är inget att hetsa upp sig över utan det är den felvridna debatten i samhället som måste rättas upp först innan det blir bättre..

Puss riot m, fl gör inte saken bättre tvärtom de skapar bara mer distans emellan parterna.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-01  
#687506 om man tänker sig en kalender med exakt samma typ av bilder,fast utan modeller och det istället är tex tjejen i kassan på Ica i affärsmiljö.
skulle det vara lika hemskt?

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Arvid0  
#687509
vinterrojarn skrev:
Arvid0 skrev:Härligt gubbs, bra jobbat!

Jag är övertygad om att den här tråden, med all önskvärd tydlighet visar att skogsbranschen har en lång väg kvar till jämställdhet och att förstå problemet. Ni cementerar verkligen fördomarna som finns med era inlägg.

Jag hoppas dock att skogsforum inte är representativ för branshen.


Det hoppas jag dock att så är fallet.
För det visar på öppenhet, förståelse, respekt inför allt och alla isåfall.
Samhällsdebatten visar inte på detta, den visar på politiska åsikter, åsikter om att trycka ner den andra sidan till total lydnad och tystnad för att detta skulle skapa jämställdhet.
Så är inte fallet, utan gör bara saken värre.

Utan politiska mål och agendor med pk skala på hög nivå så klarar samhället av detta helt självt och inga kvonteringar behövs eller andra konstigheter, istället för att se våra skillnader så bör man se till våra gemensamma nämnare.
Vi är alla människor och har samma värde, vad vi gör med våra kroppar eller inte gör med våra kroppar är helt upp till var och en utan att någon skall dömas..

För visst dömer ni dessa modeller för felaktigt beteende för att man vill försörja sig och ha pengar på kontot...
Ni ger er även på fel saker.
En kalender är inget att hetsa upp sig över utan det är den felvridna debatten i samhället som måste rättas upp först innan det blir bättre..

Puss riot m, fl gör inte saken bättre tvärtom de skapar bara mer distans emellan parterna.


Du har verkligen inte förstått.
Läs Fredriks inlägg några sidor bak. Du måste lyfta blicken och försöka se från ett annat perspektiv. Det är inte lätt men du utgår hela tiden från din förförståelse och utgångspunkt. Försök lyssna in vad andra (företrädelsevis kvinnor) säger och även om du inte håller med försök förstå.

Hela "rörelsen" har kommit upp för att det är fundamentalt fel. Var det bättre förr när män var män och kvinnor kvinnor?

Om du tycker det är värre eller lika illa med män som blir nertryckta och det är en viktig fråga för dig tycker jag att du kan starta en sådan rörelse eller engagera dig i en befintlig. Det är inte bra när man känner sig förtryckt och du skulle säkert kunna göra skillnad för dessa med ditt driv.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Arvid0  
#687510
bork skrev:om man tänker sig en kalender med exakt samma typ av bilder,fast utan modeller och det istället är tex tjejen i kassan på Ica i affärsmiljö.
skulle det vara lika hemskt?


Vad tycker du?

Vem har facit på vad som är rätt eller fel? Om ett flertal tar illa upp så kanska man kan fundera över om det är värt det för att bevisa något. Är det ett viktigt statement man vill göra eller något som bara görs av slentrian?

Varför finns det inte så många nakenkalendrar och bilder på väggarna i byggbaracker och verkstäder nu som för 30-40 år sedan? Vågar männen inte stå upp för att de vill ha naket på väggarna eller har man (de flesta( insett att det bidrar till en förvriden/unken kvinnosyn?

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#687511 Tycker det är du som verkligen inte förstått.
Och behöver lyfta blicken rejält...

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-01  
#687512
Arvid0 skrev:
bork skrev:om man tänker sig en kalender med exakt samma typ av bilder,fast utan modeller och det istället är tex tjejen i kassan på Ica i affärsmiljö.
skulle det vara lika hemskt?


Vad tycker du?

Vem har facit på vad som är rätt eller fel? Om ett flertal tar illa upp så kanska man kan fundera över om det är värt det för att bevisa något. Är det ett viktigt statement man vill göra eller något som bara görs av slentrian?

Varför finns det inte så många nakenkalendrar och bilder på väggarna i byggbaracker och verkstäder nu som för 30-40 år sedan? Vågar männen inte stå upp för att de vill ha naket på väggarna eller har man (de flesta( insett att det bidrar till en förvriden/unken kvinnosyn?


det brukar vara ett vanligt argument mot detta att unga tjejer får mindervärdeskomplex ( vet inte om det är rätt ord ) av modellerna,därav min fundering om det är modellerna,miljön eller själva nakenheten som är största boven.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Joakim S  
#687513 Att en kalender kan skapa så mycket käbbel, när det finns Instagram, Facebook, TikTok och t.o.m. Finn.no som tjejer väljer att objektivisera sig själva på. Och där snackar vi om en helt annan spridning än en jordbrukskalender😂😂.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).