Skogsnyheter

Kellfri satsar på kvalitet med Kellfri Premium X-series

3 inlägg 3815 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kellfri satsar på kvalitet med Kellfri Premium X-series

Fredrik Reuter  
#675123 Kellfri, som säljer produkter till lant- och skogsbruk har i ärlighetens namn historiskt inte varit förknippat med högsta toppkvalitet. Men nu försöker bolaget ändra på detta när de startar ett nytt segment de kallar Kellfri Premium. Produkterna i detta segment ska konkurrera bättre med EU-tillverkade produkter från andra tillverkare och Kellfri nämner X-series som verkar vara en vertikalklippare som faller under Kellfri Premium och som har en ny färgpalett i gult och grått.

X-serien är maskinerna för dig med högt ställda krav på kapacitet och driftsäkerhet


Säger Fabian Hellgren på Kellfri.

Så, nu är frågan om Kellfri, som ägs av investmentbolaget Volati nu påbörjat en resa mot produkter som har en högre kvalitet än tidigare?

Här kan du läsa nyheten: https://news.cision.com/se/kellfri-ab/r ... m,c3220057

Tidigare trådar om Kellfri:

Kellfri kvalitet

Kellfri ATV PRO skogsvagn

Kellfri betesputs

Kellfri skogsvagn




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Kellfri satsar på kvalitet med Kellfri Premium X-series

ÅsaNisse  
#675133 Vem vågar prova först?
Vilket prissegment kommer dessa produkter hamna i?

Avatar Fallback

Re: Kellfri satsar på kvalitet med Kellfri Premium X-series

Elmhult  
#768186 Jag har provat deras X145 vertikalklippare. Den känns och ser bra ut. Men den är inte vad jag skulle kalla hög kvalitet. Allt var löst när jag fick den. Några skruvar har ändå försvunnit(och ersatts) och en lucka inne i maskinen har öppnat sig då bultskallen sitter exponerad för allt skräp slagorna för med sig. Sidoförflyttningskolven skruvade ur sig efter 4-5 timmars arbete och tömde hydraulolja på marken. Lätt att laga men ändå. Skriker inte kvalitet. I början gick den tyst. Nu går den inte tyst längre. Vet inte vad som förändrats men något gör att den numera vibrerar lite och låter lite mer.
Köpa reservdelar utanför Kellfri verkar inte funka då min närmsta maskinhandlare inte vill ha något med Kellfri att göra och kallade dom skitmaskiner tillverkade av kallt smör. Försökte köpa bultar till slagorna...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).