Skogsnyheter

Miljörörelsens leverne

22 inlägg 5598 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Miljörörelsens leverne

Fredrik Reuter  
#522442 Expressen avslöjar idag att Isabella Lövins kostnader för flygresor överstiger statsministerns. Anledningen ska vara att hon väljer att flyga Business Class. 1,5 miljon kr har hennes kostnader varit under mandatperioden.

Tankarna går också till vår granskning om Lever Naturskyddsföreningen som de lär i skogen?.

Det inger inte direkt förtroende, förhoppningsvis leder granskningen till bättring.

https://www.expressen.se/nyheter/val-20 ... a-varlden/



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Miljörörelsens leverne

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522453 Vem är förvånad? Betänk att det är samma personer som vurmar för höghastighetståg.
Vanligt folk kommer inte ha råd att åka med tågen, får bli bilen istället :???:

Användarvisningsbild

Re: Miljörörelsens leverne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522476 Gör som jag säger, inte som jag själv gör...
😡 Lätt att leka med andras pengar...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Miljörörelsens leverne

bgl  
#522480 Verkar vara en 'arvsynd' hos miljöpartistiska språkrör och centrala företrädare att färdas med miljöolämpliga fordon.
På väg till Delsbostämman ett år i början av 2000-talet blev den långsamtgående bilkön in mot Delsbo omkörd på ett dåligt och lönlöst sätt av en äldre Volvokombi med dieselmotor som inte mådde så bra. Svartröken var av lokomotivklass.
Det var många som såg de dåliga omkörningarna och blev hörbart överraskade av att inne på parkeringen se tidigare språkröret Lotta Hedström Nilsson stiga ur bilen. Kommentarerna om det olämpliga fordonet var tydliga och bidrog till att hon och hennes sällskap lämnade parkeringen snabbast möjligt!
Även Peter Erikssons, Jonas Erikssons och Schlaugs fordon har tidigare uppmärksammats i media.

Avatar Fallback

Re: Miljörörelsens leverne

tallen100  
#522482 Typiskt miljömuppar.

Användarvisningsbild

Re: Miljörörelsens leverne

JörgenO  
#522493 Med risk för att få alla emot mig 🙏

Tycker vi på allvar att landets högsta styrande (jag kommer också att rösta bort henne) skall ramla ut ur SAS-kärran från rad 39, klädd i foppisar o mjukisbyxor, ta in på vandrarhem o spraya på sig lite parfym o kamma sig innan hon stiger in i FN-skrapan för att representera Sverige?

Avatar Fallback

Re: Miljörörelsens leverne

bgl  
#522495 Du får nästan inga mot dig, men lever man inte som man lär får man de flesta mot sig.
Sen är det mycket en fråga om kroppslängd. Att Carl Bildt behöver mer benutrymme kan man förstå, Morgan J och Kristersson kan sprattla fritt med benen i enklaste turistklass!

Användarvisningsbild

Re: Miljörörelsens leverne

Fredrik Reuter  
#522496 Min högst personliga åsikt är att hon i egenskap av hennes värderingar utåt ej borde flyga alls.
Tänk vad lättplockade poäng för MP och sitta med via telekonferens, skype, telefon eller mail.
Eller helt enkelt tacka nej på grund av Parisavtalet!

Men det är vad jag tycker.

   TS
Avatar Fallback

Re: Miljörörelsens leverne

Bosse1  
#522509 Kanske hon har tröttnat, bete sig som ett svin,avgå och casha in eller "veckla ut skärmen" :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Miljörörelsens leverne

hlb  
#522519 Det är mest priset som skiljer mellan turist-och business-klass. Jag vet att, av alla de som kräver business i jobbet, väljer nästan samtliga turistklass, om man skall åka privat. En resa till Las Vegas kan skilja 5 ggr i pris. Den som sparar mest är chefen, eftersom andra på företaget då måste anpassa sig. Själv hade jag guldkort både på KLM och SAS, men att flyga mycket är verkligen inget att trå efter, då finns det mycket trevligare saker i livet.

Avatar Fallback

Re: Miljörörelsens leverne

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522528 Jamen i tråden "Dieselbilar förbjuds?" här på forumet hade ju hon kommenterat på nån rikstidnings fråga att makens pick-up "behövde den för att köra tunga stenar". Han är tydligen skulptör. Hoppas det är bara då han använder den då.
Det är inte lätt att leva fossilfritt i verkligheten, eller ens späka sej till ett gott föredöme. Är man toppolitiker är man ju ständigt i farozonen för att fastna i nån granskning. Och då blir det rubriker.

Avatar Fallback

Re: Miljörörelsens leverne

alias  
#522535
Fredrik Reuter skrev:Expressen avslöjar idag att Isabella Lövins kostnader för flygresor överstiger statsministerns. Anledningen ska vara att hon väljer att flyga Business Class. 1,5 miljon kr har hennes kostnader varit under mandatperioden.

Tankarna går också till vår granskning om Lever Naturskyddsföreningen som de lär i skogen?.

Det inger inte direkt förtroende, förhoppningsvis leder granskningen till bättring.

https://www.expressen.se/nyheter/val-20 ... a-varlden/


Jag tror att vi hade kunnat skramla ihop denna summa till henne här på forumet, men då hade nog villkoret varit att det skulle vara en enkelbiljett (dock ej med destination Bryssel) och kombinerat med ett återreseförbud. :lol:

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Miljörörelsens leverne

r93  
#522551
JörgenO skrev:Med risk för att få alla emot mig 🙏

Tycker vi på allvar att landets högsta styrande (jag kommer också att rösta bort henne) skall ramla ut ur SAS-kärran från rad 39, klädd i foppisar o mjukisbyxor, ta in på vandrarhem o spraya på sig lite parfym o kamma sig innan hon stiger in i FN-skrapan för att representera Sverige?


Jag håller absolut med dig!!
Dock är Stefan Löfven högst styrande, han får gärna flyga hur han vill, dessutom hade ju Fridolin och Lövin åkt till samma ställe, fridolins resa kostade 6000 Lövins 28000 (tror det var dom ungefärliga siffrorna) sådant är faktiskt ganska svårt att försvara.

Avatar Fallback

Re: Miljörörelsens leverne

bgl  
#522556 I Expressen finns en lång intervju med Johan Rockström.
Han ska börja ett nytt jobb i Tyskland men ska pendla hem till familjen i Sverige.
Man kan undra om kan ska pendla med flyg och i så fall i businessclass??

Avatar Fallback

Re: Miljörörelsens leverne

Hema  
#522563 Man kan ta ett tidigare flyg för att hinna checka in på hotellet och göra sig iordning.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).