Valmet 465, Patu 203t 8,0 HD, Niab 5-15, NH TS 100, Mowi 300 med 8,5 tons Mowi vagn, 550 hva, 660 Stihl, Echo cs 510, 535 jonsered
Skogsnyheter
Stormvarning på västkusten
fre 10 aug 2018, 19:27#520855Har kört mellan strömstad och Vänersborg på småvägar i dalslandsgränsen, var nog minst 20 träd över vägen som var kapade eller som fick kapas för att komma vidare
fre 10 aug 2018, 19:35#520858
Det var tråkigt o höra. Finns det risk för barkborrekaos om värmen håller i sig?
80-90 skrev:Varit ute å kollat längs med bilvägen som jag har genom skogen . Har tyvärr jobb hela vintern med vindfall !! Det ligger ett par hundra träd bara efter vägen . Det va ingen trevlig syn
Det var tråkigt o höra. Finns det risk för barkborrekaos om värmen håller i sig?
//Henke månskensskogsbonde
fre 10 aug 2018, 20:19#520865
Tror det ska gå bra jag får bara knyta näven å klämma på med sågen så ska vi nog rädda det mesta
men tusen tack för omtanken
Hema skrev:80-90 skrev:Varit ute å kollat längs med bilvägen som jag har genom skogen . Har tyvärr jobb hela vintern med vindfall !! Det ligger ett par hundra träd bara efter vägen . Det va ingen trevlig syn
Tror det ska gå bra jag får bara knyta näven å klämma på med sågen så ska vi nog rädda det mesta
men tusen tack för omtanken fre 10 aug 2018, 21:14#520880
Samma här!
th skrev:Träden OK men hälften av äpplena ligger på marken
Samma här!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
Re: Stormvarning på västkusten
fre 10 aug 2018, 22:21#520895Först torka, sen barkborren här och var på skogen och nu denna jäkla blåst..
Ett äppelträd har blåst ner, har ej gett mig ut i skogen än, men jag såg att det låg ett gäng tallar och björkar på ett hygge inte långt från mig
Ett äppelträd har blåst ner, har ej gett mig ut i skogen än, men jag såg att det låg ett gäng tallar och björkar på ett hygge inte långt från mig
Arbete renar själen, blodet och sinnet
Di säg att bjärn o järv fatter tycke för varann om månen står full i juli månas siste vecka, o avkomma blir en bjärv. Ett sint å plåget djur. Bortstött från de sina, tror den sig vara en människa och lär sig gå på två ben.
Di säg att bjärn o järv fatter tycke för varann om månen står full i juli månas siste vecka, o avkomma blir en bjärv. Ett sint å plåget djur. Bortstött från de sina, tror den sig vara en människa och lär sig gå på två ben.
lör 11 aug 2018, 19:55#521032Norra Bohuslän:
En hyggeskant som blev när grannen högg ifjol. Beståndet är i 60 årsåldern på G30 plus och 1,1 hektar. Där ligger väl ett 50 tal granar i kanten. Yngre skog runt om på min skog så jag har tagit beslut om att ta ner det. Ett område med frötall 5 hektar 3 år gammalt ligger cirka 50 tallar. En gallring som gjordes för 5 år sen i 55 årsåldern ligger ett 50-tal. Men i övrigt är det bara väldigt enstaka träd.
En hyggeskant som blev när grannen högg ifjol. Beståndet är i 60 årsåldern på G30 plus och 1,1 hektar. Där ligger väl ett 50 tal granar i kanten. Yngre skog runt om på min skog så jag har tagit beslut om att ta ner det. Ett område med frötall 5 hektar 3 år gammalt ligger cirka 50 tallar. En gallring som gjordes för 5 år sen i 55 årsåldern ligger ett 50-tal. Men i övrigt är det bara väldigt enstaka träd.
Re: Stormvarning på västkusten
lör 11 aug 2018, 20:24#521035Verkar ha klarat oss bättre än befarat men en del vindfällen trots allt
Arbete renar själen, blodet och sinnet
lör 11 aug 2018, 21:55#521048
Helt ok med lite lövträd som gått i backen.
Lider med dig
80-90 skrev:Hur har det gått för er i blåsnevädret ?? Själv har jag fått väldigt mycket vindfall 🙈
Helt ok med lite lövträd som gått i backen.
Lider med dig
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
sön 12 aug 2018, 18:10#521159Varit runt å kollat i dag å totalt e det ca 1 ha som ligger så va inte fullt så jäkligt som jag trodde ! Det är inte bara kanter som har fallit . Det är områden inne i bestånden som gått i backen med 👎 lägger med några bilder
sön 12 aug 2018, 18:36#521165Det blir nog lite städande efter stormen. Har sett mer nu efter några mil i bilen i helgen...
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
sön 12 aug 2018, 19:16#521173
Den björken ska jag ta mig an imorgon
Fredrik Reuter skrev:Det blir nog lite städande efter stormen. Har sett mer nu efter några mil i bilen i helgen...
Den björken ska jag ta mig an imorgon

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).