Skogsnyheter

Stora Enso gör nedskrivningar på 724 MEUR

2 inlägg 1147 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stora Enso gör nedskrivningar på 724 MEUR

Elis76  
#865496 Stora gör nedskrivningar på 724 MEUR under 4:e kvartalet enligt nyhetsbyrån FinWire.
Nedskrivningarna berör produktionen av konsumentkartong i Kina samt affärsområdet trävaror i N:a Europa.
Stora:s aktie har tappat c:a 20% sedan årsskiftet.

TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Stora Enso gör nedskrivningar på 724 MEUR

JANERIKA  
#865648 Hej ja det är väl ingen nyhet att Stora Kopparberg är på dekis.Det har ju framgått i flera trådar hur man behandlar sina underleverantörer.Man har ständigt behov av likvid för att täcka sina dåliga affärer i utlandet..Inför en av utförsäljningar av sina skogar i mitt närområde.
( Vid Bildandet av Bergvik skog)Utgick order till entreprenörerna att gå över fastigheterna och hårdgallra dom yngre bestånden samt att kallhugga den skog som var grövre än 30 cm i roten.Sen sålde man skogen vidare och alla ( nästan)tyckte det var en fantastisk affär.Nu är man på G igen med att göra om manövern. Man kan ju hoppas att dom blir sittande med sina trasiga skogar och att inte någon statlig pensionsfond köper blir pålurade kalhygget.
Mvh

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).