Skotare

Veteranskotare Bm Volvo 868 o 668

7 inlägg 7984 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Veteranskotare Bm Volvo 868 o 668

micael johansson  
#114199 Hej på er skogsfolk jag undrar om det finns någon inregistrerad 868 eller 668 kvar i skåne då troligtvis i nordöstra skåne men det kanske finns på andra platser i sverige,man körde dem bland annat när man gick på skogsbruksskolan i osby 82-84 kunde vara kul och få se alternativt få prova att sätta sig vid spakarna igen hör gärna av er om ni vet eller äger en sådan eller sätt in en bild på den .Ha det bra Micke!



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Veteranskotare Bm Volvo 868 o 668

MNskog  
#114239 Jag har en 868 men det är 130 mil till skåne :wink:

Avatar Fallback

Re: Veteranskotare Bm Volvo 868 o 668

micael johansson  
#114329
MNskog skrev:Jag har en 868 men det är 130 mil till skåne :wink:
ja det är en bit vad är det för årsmodell på den kan du inte sätta in en bild på den för det är verkligen nostalgi med de maskinerna ,ha entrevlig helg Micke! :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Veteranskotare Bm Volvo 868 o 668

MNskog  
#115211 Den är i vintervila :wink:

Avatar Fallback

Re: Veteranskotare Bm Volvo 868 o 668

john  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115215 undrar hur du gillar fram decken på din perla?

Avatar Fallback

Re: Veteranskotare Bm Volvo 868 o 668

MNskog  
#115271
john skrev:undrar hur du gillar fram decken på din perla?


Dom har bra bärighet men kjedjorna ligger dåligt på dem.
Det är bäst att säkra med en krysskjedja på utsidan så att de inte kan halka av innåt. Gör dom det är det lätt att de klämmer fast och kan vara ett h-vete att få lös.

Avatar Fallback

Re: Veteranskotare Bm Volvo 868 o 668

micael johansson  
#115460 Hej igen Som ni förstår så tycker jag att det är kul med gamla skogsmaskiner så jag undrar om någon fortfarande har en gammal timberjack lunnare tex 360 230 215 skicka gärna in en bild på dessa också Micke :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).