lör 25 sep 2010, 19:10#101793Har en maskin med olsbergspakar som det börjar att bli dålig kontakt i. Är det någon som vet om det går att renovera och i så fall var eller hos vem
Skotare
Olsberg kran spakar
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

sön 26 sep 2010, 14:41#101930Hej! Du skulle ju kunna höra med Olsbergs i Eksjö, de kanske har kvar saker till dom spakarna eller om dom till och med gör dom än. Har sj haft dom spakarna i en 8335 för några år sedan hade då problem med att de blev ofta fukt i dem.
Lycka till !
Lycka till !
Erik
mån 27 sep 2010, 18:28#102063Men fråga om dom går att renovera upp.
Hos oss är det parker spakar i alla kranar och dom kan man skicka in för att få renoverade vilket blev betydligt billigare än att köpa nya eller utbytes.
Hos oss är det parker spakar i alla kranar och dom kan man skicka in för att få renoverade vilket blev betydligt billigare än att köpa nya eller utbytes.
tor 30 sep 2010, 06:45#102255Spakarna går sannolikt att renovera såvida att det inte blivit kortslutning eller annat problem med elektroniken, jag har för mig att den var ingjuten. Vänd dig till en mindre bilelektrisk eller elektronik företag.
Företaget som Famag inte minns namnet på är Stigs Maskin i Lit.
De skrotar mycket maskiner och har mycket delar
Företaget som Famag inte minns namnet på är Stigs Maskin i Lit.
De skrotar mycket maskiner och har mycket delar

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).