tis 09 feb 2010, 19:30#81545Hej,jag undrar om det är nån som kör med sånna här som kan berätta hur skillnaden är mot att inte ha dom,och om det är värt att köpa dom till en skördare.
http://www.begeforarmiljo.se/index.php? ... Itemid=199
Skotare
Plandämpare under stolen,nån som provat?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga inPlandämpare under stolen,nån som provat?
Ellingsson - tis 09 feb 2010, 19:30
TS

tis 09 feb 2010, 23:19#81592Har en sån för längdriktningen på NH L85 jordbrukstraktorn och den går att spärra vid behov, mkt behaglig
men även bra att den går att spärra helst när man finlirar med frontlastaren.
men även bra att den går att spärra helst när man finlirar med frontlastaren.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
tor 11 feb 2010, 13:53#81734Jag monterade en för sid dämpning i en sexhjulig skotare det vart en stor skillnad för en liten peng, jag rekomenderar!
Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?
Ellingsson - sön 14 feb 2010, 14:10
sön 14 feb 2010, 14:10#82007Tack för svar! vi tänkte byta till den här stolen http://www.skogen.se/pub/render?id=3041
sen också plandämpare åt båda håll då om det går att ha i samband med den stolen,det borde ju bli en skön traktor att sitta i tycker jag!..jag får för mig att dom här sakerna inte kommer hålla lika bra som en 9000 stol som gått 18000 timmar,men å andra sidan är 9000 stolen inte så skön heller.
sen också plandämpare åt båda håll då om det går att ha i samband med den stolen,det borde ju bli en skön traktor att sitta i tycker jag!..jag får för mig att dom här sakerna inte kommer hålla lika bra som en 9000 stol som gått 18000 timmar,men å andra sidan är 9000 stolen inte så skön heller.
TS
sön 14 feb 2010, 17:44#82032Hur mycket går den stolen lös på?
Har varit missnöjd med stolen i 860n sen den var ny.
Blev lite bättre sen jag ringde bege och fick reda på att det fanns bättre dyna att sätta dit - Umeå hade köpt snikstolar med lite tunnare skum tydligen.
Blev lite bättre sen jag ringde bege och fick reda på att det fanns bättre dyna att sätta dit - Umeå hade köpt snikstolar med lite tunnare skum tydligen.
Ellingsson - sön 14 feb 2010, 21:02
sön 14 feb 2010, 21:02#82085ja ungefär 15 -20 tror jag BARA stolen ligger på,sen underrede vet jag inte va de blir totalt,vi vet inte om vi ska byta underrede än men det blir nog det också.kanske totalt på 25-30 me plandämpare underrede och stol?
TS
Ellingsson - sön 14 feb 2010, 22:12
mån 15 feb 2010, 16:59#82140
Umeå hade köpt?
man väljer väl själv om man vill ha snikstolen eller en bättre när man köper maskin 
Tycker då helt klart det är värt att satsa en del på en bra stol man sitter ju ändå där rätt mycket.
Tosca skrev:Hur mycket går den stolen lös på?
Umeå hade köpt?
man väljer väl själv om man vill ha snikstolen eller en bättre när man köper maskin 
Tycker då helt klart det är värt att satsa en del på en bra stol man sitter ju ändå där rätt mycket.
Avverkar numer med en JD1270g!
mån 15 feb 2010, 17:08#82141Jag antar att plandämparen går att montera på befintlig BeGe-stol och min följdfråga blir:
vad kostar enbart plandämparen?
Kanske man kan övertyga chefen am att skaffa en sådan till skotare för vad man läser här så ska det bli en avsevärd skillnad då jag inte gillar att ta smällarna som blir när maskinen kanar av en stubbe....
vad kostar enbart plandämparen?
Kanske man kan övertyga chefen am att skaffa en sådan till skotare för vad man läser här så ska det bli en avsevärd skillnad då jag inte gillar att ta smällarna som blir när maskinen kanar av en stubbe....

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).