#80000Halloj!
Är det någon som har erfarenhet av körning med band fram på 840.3. Det ser jävligt trångt ut men jag har sett bilder samt en film på youtube där band används. Jag är rädd att det tar i hytten. Borde vara samma förutsättningar på 840.2 ifall någon sitter på erfarenheter.
Skotare
Band fram på 840.3??
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

#80056Vi har band fram på 830-n,700 däck utan att ha breddningsringar.
Däremot måste man svänga bandlåsen "fel"väg,annars hakar dom fast i hytten.
Ok,nån gång kan det repa hytten lite men vadå, är ju bara järn lr
Däremot måste man svänga bandlåsen "fel"väg,annars hakar dom fast i hytten.
Ok,nån gång kan det repa hytten lite men vadå, är ju bara järn lr
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....
#230556Vet 3 st som haft det på 840.3 or. Det fungerar fint.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Riktiga män kör utan tändstift
#233882Jag har haft band på min 840.4 fram;) funkar klockrent det har aldrig tagit i hytten eller kolvarna till boggielyften
Kan nog lägga ut en bild om jag hittar någon ;-)
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Kan nog lägga ut en bild om jag hittar någon ;-)
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
#240792Går inte o ha boggilyft o band på 840.3 måste nog även kapa bort fästena till boggilyftkolven på ramen. Har aldrig hört at dom skulle ta i hytten.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).