sön 22 nov 2009, 13:07#72512Har en liten disskution i klassen om Vimek.. så skulle vilja veta lite om för och nackdelar på Vimek.
Exempel; Ergonomi
Lastnings förhållanden
produktivitet
lönsamhet
framkomlighet, osv
Mvh Jonas
Skotare
Vimek.
TS

sön 03 jan 2010, 15:18#76534nja, lite halvtaskig komfort är där ju, lastar väll ganska bra i förhållande till storleken, producerar bra på rätt plats med rätt förare! kräver ju ganska korta skotaravstånd. Lönsamheten ser vettig ut tyvker jag personligen och framkomligheten verkar bra tack vare dom är så smidiga och med band och kedjor på så blir även bärighetsförmågan finnemang
sön 03 jan 2010, 15:50#76538
Pratar du Vimek, eller beståndsgående maskiner? (Kanske ändra rubrik på tråden?)
Uppenbart är att det inte kan bli lika bra komfort som stora maskiner, men jag vill hävda att Malwa inte kommer långt efter. Den maskin som kommer till mig har AC, luftfjädrad stol mm.
//.D
970D skrev:Har en liten disskution i klassen om Vimek.. så skulle vilja veta lite om för och nackdelar på Vimek.
Exempel; Ergonomi
Lastnings förhållanden
produktivitet
lönsamhet
framkomlighet, osv
Mvh Jonas
Pratar du Vimek, eller beståndsgående maskiner? (Kanske ändra rubrik på tråden?)
Uppenbart är att det inte kan bli lika bra komfort som stora maskiner, men jag vill hävda att Malwa inte kommer långt efter. Den maskin som kommer till mig har AC, luftfjädrad stol mm.
//.D
//Christian Dahlqvist
youtube.com/sundhult
blogg.sundhult.com
youtube.com/sundhult
blogg.sundhult.com
sön 03 jan 2010, 16:30#76545
Menar här överhuvudtaget maskinerna i sig, hur själva maskinen i sig är (pålitlighet och ekonomi och så vidare) sen även hur dem är i skogen och köra. Hoppas att ni förstår vad jag menar.
Sundhult skrev:970D skrev:Har en liten disskution i klassen om Vimek.. så skulle vilja veta lite om för och nackdelar på Vimek.
Exempel; Ergonomi
Lastnings förhållanden
produktivitet
lönsamhet
framkomlighet, osv
Mvh Jonas
//.D
Menar här överhuvudtaget maskinerna i sig, hur själva maskinen i sig är (pålitlighet och ekonomi och så vidare) sen även hur dem är i skogen och köra. Hoppas att ni förstår vad jag menar.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).