mån 27 jul 2026, 15:35#914014Hej! Någon som har elschema på fram/backspak till Valmet 836. Nyligen köpt en maskin och den går endast bakåt. Även artikelnummer på spaken i armstödet för fram/back alt. lämplig ersättningsspak? Mvh Christopher
Skotare
Valmet 836 elschema fram/back
TS

mån 27 jul 2026, 19:10#914025Växlingselektroniken är i stort ett identisk med Valmet 862
Möjligt att du kan felsöka med delar av elschemat för 862
Det elschema jag har är för en tidigare vesion av 862 med manuell-mekanisk växling
Kommer inte ihåg exakt hur detta var kopplat men den lilla joysticken för växling har omkastarrelän som styrs av en stolsgivare. Dessa kastar om fram/back när man snurrar stolen.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Möjligt att du kan felsöka med delar av elschemat för 862
Det elschema jag har är för en tidigare vesion av 862 med manuell-mekanisk växling
Kommer inte ihåg exakt hur detta var kopplat men den lilla joysticken för växling har omkastarrelän som styrs av en stolsgivare. Dessa kastar om fram/back när man snurrar stolen.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Man lär så länge man undervisar...
//Per A
//Per A
mån 27 jul 2026, 20:56#914035Knapparna ser identiska ut med min maskin. Tror 838 och även fler maskiner har samma. Har ett par kablar vid spaken som gått av så hade varit suveränt att få tag på ett elschema så man ser var respektive kabel går då märkningen sitter kvar.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).