Skotare

Novotny skotare

3 inlägg 270 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
Rottne skotare kategori

Novotny skotare

kenneth karlsson  
#913615Har en Novotny 5000. Det är en lite okänd maskin ,den är lagom stor med modern konstruktion med snurrbar hytt midjelåsning mm. Den är otroligt att ta sig fram med band. Kan jag gå så går de köra.
Har kran med vinsch så går de komma åt de mesta.
Den lastar 6-7 ton. Dessa maskiner saknas i svenska skogarna . Vi har Malva å Terri i storlek men de är ganska så dyra.
Kan de finnas fler som kör Novotny?

TS
Rottne skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Novotny skotare

Camaro1969  
#913663vad kostar en novotny typ om du jämför med malwa terri vimek, om du tyckte dessa va dyra?

Re: Novotny skotare

AKKAMAAN  
#913668Novotny finns i olika storlekar på skotren och dessutom en skördarversion. Den tillverkas i Czeck Republic och verkar ha sin största marknad i östra Europa och Baltikum
Sverige verkar ha enåterförsäljare i södra Småland, https://www.loader.cz/en/seller-list/froseke-industriservice-ab
Det verkar som Novotny är ganska efterfrågade på begagnad marknaden med priser 350000SEK och 700000 SEK för "avskrivna" maskiner
1784559707_novotny.jpg

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).