Skotare

ÖSA 250: Modifierat centralkort?

3 inlägg 614 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Rottne skotare kategori
Användarvisningsbild

ÖSA 250: Modifierat centralkort?

rien  
#899052Hej! Tänker gå igenom elektroniken i min ÖSA 250 och monterade bort centralkortet och EF-kortet igår för en genomgång. Blev lite förvånad över att centralkortet hade ett gäng (6st) relän anslutna via fastlödda kablar på baksidan av kortet (se bilder). Rent spontant skulle jag ju bara vilja ta bort detta och återställa till original. Man det hade ju varit bra om man förstod syftet med dessa relän? Så jag undrar om det är någon som sett något liknande tidigare och vet syftet?

TS
Rottne skogsmaskiner

Re: ÖSA 250: Modifierat centralkort?

AKKAMAAN  
#899073Enda logiska anledningen utan mera att ha mera detaljerad information är att man ersatt funktionen av originalreläna R5, R/, och R8 med Boschrelän. R5 R7 och R8 är är alla relän för arbetsbelysningen

Håller med om att det är en besynnerlig åtgärd man gjort. Om originalreläna går sånder så kan man hitta nya på t ex ELFA

En LÄNK till beskrivning av alla eläfunktioner

LÄNK till all tillgänglig dokumentation för ÖSA 250. Kan var okomplett för senare byggda maskiner.
Vilket serienummer har din maskin?

Användarvisningsbild

Re: ÖSA 250: Modifierat centralkort?

rien  
#899119Serienumret är 3759. Kommer fimpa dessa relän. Blir det nåt strul med belysningen sen så får jag ta det då (och förhoppningsvis lösa det på ett snyggare sätt). Tack för hjälpen!

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).