Skotare

Gremo 950F Användarmanual

6 inlägg 892 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Rottne skotare kategori

Gremo 950F Användarmanual

SkogsmulleN  
#898604Hej!
Jag undrar om någon har en användarmanual till Gremo 950F, alltså inte instruktionsboken utan manualen där jag kan hitta mer information om kran, motor och transmissionen. Om någon har en sådan kan ni gärna få dela den eller ladda upp den på forumet.

TS
Rottne skogsmaskiner

Re: Gremo 950F Användarmanual

AKKAMAAN  
#898772Det är nog bara i en instruktionsbok (eller möjligen en reservdelsbok) för en Gremo maskin du kan hitta den informationen. Det mest elementära om maskinens bestyckning kan du kanske hitta i en maskin broschyr

SkogsmulleN  
AKKAMAAN skrev:Det är nog bara i en instruktionsbok (eller möjligen en reservdelsbok) för en Gremo maskin du kan hitta den informationen. Det mest elementära om maskinens bestyckning kan du kanske hitta i en maskin broschyr

Reservdelsbok och instruktionsbok har jag redan. Men information om datan till exempel har jag inte. Är väl kanske en form av verkstadshandbok jag söker. Men i instruktionsboken hänvisar dem till en separat manual för dator och mer ingående information om motor och transmission.

TS

AKKAMAAN  
#898844OK,du håller oss fortfarande i en dimma.
Vilken typ av kranstyrningsdator och hydrostatstyrningsdator har du?
Jag gissar HTC/PVC eller IQan ?!

AKKAMAAN  
#898848IQan enligt denna broschyr
Gremo 950F skotare.pdf

Bläddringsbar LÄNK

SkogsmulleN  
AKKAMAAN skrev:OK,du håller oss fortfarande i en dimma.
Vilken typ av kranstyrningsdator och hydrostatstyrningsdator har du?
Jag gissar HTC/PVC eller IQan ?!

Det är IQAN på kranstyrning och har för mig att det även är det på drivningen också. Noterade dock en annan sak idag att givaren till bränsletanken inte verkar fungera eller har fastnat i ett läge då det enligt sprängskiss ser ut som att givaren sitter på ett rör för att sedan följa med nivån i tanken (som en flottör). Var ju kul att få soppatorsk 200m hemifrån 😤 men det löste sig ganska fort. Jag antar här att givaren som sagt har fastnat eftersom det på skärmen står att det är 40l kvar. Även efter full tank.

Åter till mitt tidigare inlägg där jag hänvisar till instruktionsboken där det står såhär:

"För mera information om motor-, transmissions- och
kranstyrsystemet hänvisas till separat användarmanual som
åtföljer denna instruktionsbok."

Det var därför jag undrade om någon eventuellt hade en sådan manual. 🤠

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).